O foarte mică parte a utilizatorilor browser-ului Chrome vor fi trecuţi la începutul anului viitor pe un nou sistem de profilare, numit Privacy Sandbox.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

1% dintre utilizatorii browser-ului Chrome vor fi trecuţi pe Privacy Sandbox cândva în primul trimestru al anului viitor, anunţă Google.

Privacy Sandbox este sistemul de profilare a utilizatorilor, care va înlocui cookie-urile terţe şi va folosi categorii de interese pe care utilizatorii le vor putea modifica pentru a vedea reclame mai relevante.

Google susţine că Privacy Sandbox va oferi un nivel mai mare de intimitate utilizatorilor decât cookie-urile, însă, nu toată lumea este de acord cu gigantul american, existând multe voci din rândul experţilor care-l contrazic.

Deşi trecerea la Privacy Sandbox începe cu doar 1% din utilizatorii browser-ului Chrome, procesul va continua rapid şi toţi utilizatorii vor ajunge să-l folosească până la finele anului viitor.

Privacy Sandbox a fost deja implementat în Chrome, în mod experimental, şi poate fi activat manual şi folosit de utilizatorii şi dezvoltatorii interesaţi.

Trecerea Chrome la un nou sistem de profilare a utilizatorilor este notabilă, deoarece browser-ul are în jur de două treimi din piaţă şi-i conferă gigantului american Google puterea de a face schimbările pe care le consideră benefice pentru propriile interese.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.