Google a avut Anul trecut ”un moment Kodak” în ceea ce priveşte inteligenţa artificială (AI), oferind rivalului Microsoft un avantaj în ceea ce priveşte tehnologia, a declarat miercuri un reputat analist, citat de CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Cyrus Mewawalla, şeful departamentului de informaţii tematice la GlobalData, a numit AI marea temă a anului 2023 şi a spus că ”Microsoft a furat poziţia de lider a Google” prin investiţia sa în OpenAI, compania din spatele ChatGPT.

”Microsoft câştigă în prezent această cursă în AI”, a declarat Mewawalla pentru emisiunea ”Squawk Box Europe” de la CNBC.

ChatGPT este un chatbot viral de AI care este antrenat pe cantităţi mari de date pentru a oferi răspunsuri la întrebările utilizatorilor.

Microsoft a anunţat planuri de a integra ChatGPT în unele produse de cloud computing, deoarece urmăreşte să includăe AI în afacerea sa.

Google, parte a grupului Alphabet, investeşte în AI de ani de zile. Compania a achiziţionat startupul britanic AI Deepmind în 2014 pentru a-şi susţine eforturile de dezvoltare a acestei tehnologii.

Săptămâna trecută, Alphabet şa fuzionat echipa Google Research Brain cu DeepMind, în încercarea de a-şi concentra eforturile în domeniul AI.

Mewawalla a spus că acest lucru ar fi trebuit făcut ”cu mult timp în urmă” şi că Google, deşi are ”un AI grozav”, a rămas în urma Microsoft anul trecut.

Într-un fel, în 2022, (Google) a avut un moment Kodak. Avea produsul principal, dar l-a ţinut deoparte de teamă să nu-şi canibalizeze activitatea de bază.

Acum, afacerea sa de bază este sub o ameninţare masivă”, a spus Mewawalla.

Produsul de căutare al Google este afacerea de bază a gigantului tehnologic. De asemenea, Microsoft a integrat tehnologia OpenAI în produsul său de căutare Bing.

Un moment Kodak este o expresie folosită pentru a descrie incapacitatea de a prevedea tendinţele viitoare. Se referă la firma de camere foto Eastman Kodak Company, care nu a reuşit să treacă în era digitală.

Ca răspuns la Microsoft, Google şi-a lansat anul acesta propriul chatbot numit Bard AI şi a început să îl testeze cu utilizatorii.

Sundar Pichai, CEO al Alphabet, a declarat într-o conferinţă de marţi privind veniturile că grupul va aduce în viitor tehnologia AI din spatele lui Bard în produsele de căutare.

Analiştii au spus că, deşi Google are o tehnologie puternică de AI, nu a introdus-o în produse suficient de repede, aşa cum a făcut Microsoft.

”Problema Google este că au cele mai strălucite minţi în AI, au rockstaruri, au o treime din primele sute de lucrări citate în AI, dar sunt o companie condusă de inginerie şi nu au creat un produs finic cu ceea ce au lucrat”, a declarat Richard Kramer, analist senior la Arete Research, pentru ”Worldwide Exchange” de la CNBC.

Unii analişti consideră că investiţia Alphabet în AI de-a lungul anilor îi oferă un avantaj în viitor.

JPMorgan a declarat într-o notă publicată miercuri că Alphabet este ”bine poziţionat în AI prin ani de investiţii în liniile sale de afaceri” şi că accelerează eforturile de comercializare a tehnologiei din spatele chatboturilor AI, cunoscute ca modele mari de limbaj.

Directorii au vorbit despre priceperea companiei şi despre investiţiile în AI în timpul conferinţei Alphabet privind veniturile din primul trimestru, organizată de marţi.

Ruth Porat, CFO al Alphabet, a declarat că grupul îşi va creşte cheltuielile de capital anul acesta, faţă de 2022, AI fiind ”o componentă cheie” a acestora.

Pichai a spus că Alphabet îşi includeă tehnologia AI în multe produse diferite.

”În primul rând, oportunitate incredibilă de inteligenţă artificială pentru consumatori, partenerii noştri şi pentru afacerea noastră. Am comparat-o cu tranziţia de succes pe care am făcut-o de la computerul desktop la cel mobil acum peste un deceniu.

Investiţiile şi descoperirile noastre în AI din ultimul deceniu ne-au poziţionat bine”, a spus Pichai.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.