Producătorii de automobile din SUA General Motors şi Ford Motor îşi vor redirecţiona transporturile afectate, după ce o prăbuşire a unui pod din SUA a închis portul Baltimore, dar companiile au declarat marţi că impactul va fi minim, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Ne aşteptăm ca situaţia să aibă un impact minim asupra operaţiunilor noastre. Lucrăm pentru a redirecţiona toate transporturile de vehicule către alte porturi”, a spus GM într-un comunicat.

Portul Baltimore este cel mai aglomerat port din SUA pentru transporturi de maşini, manipulând cel puţin 750.000 de vehicule în 2023, potrivit datelor de la Administraţia Portului Maryland.

Autovehiculele şi piesele de schimb au reprezentat 42% din toate importurile din portul Baltimore.

Directorul financiar al Ford, John Lawler, a declarat că prăbuşirea podului, care a avut loc după ce o navă de containere s-a izbit de podul cu patru benzi marţi dimineaţa, va forţa producătorul de automobile să redirecţioneze piesele către alte porturi şi va avea un impact asupra lanţului său de aprovizionare.

”Va avea un impact. Va trebui să redirecţionăm piese către alte porturi... Probabil că va prelungi puţin lanţul de aprovizionare”, a declarat Lawler pentru Bloomberg News.

Ford a declarat pentru Reuters, într-o declaraţie separată, că ”acolo unde sunt necesare soluţii alternative pe termen scurt, echipa noastră a asigurat deja alternative de transport”.

Oficialii din industrie au spus că este prea devreme pentru a spune ce impact va avea accidentul asupra sectorului auto.

”Dar va exista cu siguranţă o întrerupere. Baltimore este portul numărul 1 în SUA pentru comerţul auto şi suntem în legătură cu oficialii federali pentru a-i ajuta să înţeleagă amploarea operaţiunilor auto de acolo”, a declarat John Bozzella, CEO al grupului de comerţ auto Alliance for Automotive Innovation.

Salvatorii au scos doi supravieţuitori, dintre care unul rămâne internat în spital, şi au căutat mai mulţi în râul Patapsco, după ce porţiuni uriaşe ale podului Francis Scott Key, de 2,57 km, s-au prăbuşit în apă.

Partenerul Breakwave Advisors John Kartsonas, analist şi investitor în transport maritim, a declarat că Baltimore este un port important pentru importurile de bunuri de larg consum, maşini şi alte importuri.

”Există o mulţime de alte zone care pot remedia problema, cum ar fi portul New York şi până la Savannah, Georgia. Va dura ceva timp pentru ca situaţia să se rezolve şi să înceapă să funcţioneze din nou normal, aşa că cu siguranţă vor exista întârzieri în livrările de mărfuri”, a spus el într-un e-mail.

Alte companii de transport nu au raportat niciun impact major.

”Deşi Baltimore nu este un port principal pentru operaţiunile noastre din America de Nord, va avea un anumit impact, în primul rând asupra exporturilor de vehicule. În acest moment, nu anticipăm o întrerupere semnificativă, dar evaluăm situaţia îndeaproape pentru a determina impactul pe termen lung şi contramăsurile”, a spus Toyota într-un comunicat.

Volkswagen Group of America a spus că nu a fost afectată deoarece unitatea sa din Baltimore este situată pe malul din est, în timp ce Nissan a spus că nu se aşteaptă un impact semnificativ în acest moment.

BMW a spus că docurile pentru maşini sunt situate pe partea oceanică a portului, aşa că nu este aşteptat un impact major, deoarece prăbuşirea podului nu va afecta navele.

Acesta a adăugat că traficul de camioane va fi redirecţionat.

Mercedes a spus că incidentul nu a avut nici un impact asupra exporturilor de vehicule sau livrărilor de piese ale furnizorului din Tuscaloosa, Alabama.

Compania foloseşte porturi din Baltimore, precum şi din Georgia şi Carolina de Sud, pentru importurile de vehicule.

Grupul Volvo, care produce camioane, echipamente de construcţii şi motoare, a declarat că îşi examinează inventarul din fabricile sale de producţie din SUA, pentru a vedea dacă şi când ar putea exista o perturbare în cele mai defavorabile scenarii, adăugând că în prezent nu se aşteaptă un impact uriaş.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.