Fosta Banca Comercială Carpatica, devenită de la 1 mai Patria Bank în urma unei fuziuni, a înregistrat în primul trimestru din acest an un rezultat negativ de 9,7 milioane lei, o pierdere cu 27% mai mare decât în trimestul IV 2016, pe fondul încetinirii activităţii cauzată de pregătirea fuziunii, a anunţat luni banca.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Venitul total din exploatare s-a ridicat în perioada ianuarie-martie la 14,5 milioane lei, în creştere cu 16% faţă trimestrul anterior.

Cheltuielile operaţionale au fost în primele trei luni de 24,6 milioane lei, în creştere cu 2% faţă de trimestrul anterior, arată raportul băncii transmis luni Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

Activele totale au scăzut în trimestrul 1 cu 4% faţă de 31 decembrie 2016, la 2,49 miliarde lei,  pe fondul reducerii bazei de depozite atrase de la clienţi şi închiderii a 18 agenţii în decembrie 2016.

”Având în vedere acţiunile de reducere a activităţii din 2015 (pe fondul lipsei de capitaluri de la finele anului 2015, rezolvate la începutul lui 2016) care au afectat semnificativ veniturile înregistrate de bancă în tot cursul anului 2016, am considerat relevant să prezentăm în sumarul de mai sus şi evoluţiile faţă de cea mai recentă periodă de raportare, şi anume ultimul trimestru al anului 2016, pentru a reflecta trendul recent al rezultatelor”, se arată în raportul băncii.

Banca Comercială Carpatica (BCC) a fuzionat la 1 mai cu Patria Bank. Noua instituţie bancară are peste 240.000 de clienţi.

În 2016, fosta Banca Comercială Carpatica a înregistrat pierderi de 42,06 milioane lei (9,3 milioane euro), în scădere cu 44% faţă de rezultatul negativ raportat în anul anterior, după ce a tăiat cheltuielile pentru a compensa reducerea încasărilor.

Grupul Patria Bank include Patria Bank, Banca Comercială Carpatica, Patria Credit IFN, SAI Carpatica Asset Management şi SAI Intercapital Invest.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.