Uzina Ford de la Craiova a produs în 1 septembrie ultimul exemplar al monovolumului B-MAX, ca urmare a planurilor anunţate de companie, de înlocuire a sa cu SUV-ul EcoSport. Ford B-Max a fost lansat în 2012, ca un model revoluţionar, în segmentul MPV-urilor de clasă B.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Acesta se remarca, printre altele, prin accesul pasagerilor pe bancheta din spate printr-o uşă culisantă şi, în acelaşi timp prin absenţa montantului din mijloc, inovaţie care a sârnit o serie de controverse.

De la lansare, au fost construite 280.000 de exemplare, un volum modest pentru un automobil neexclusivist.

Sfârşitul prematur al lui B-Max a fost cauzat, în special, de apariţia sa tardivă, într-un moment în care piaţa a migrat masiv către caroserii de tip SUV, notează Profit.ro.

Uzina din Craiova a fost cumpărată de Ford de la statul român în 2008, iar până în 2012 a produs modelul Transit Connect.

Anul acesta, compania anunţat că va face investiţii de circa 200 de milioane de euro, pentru ca liniile de producţie să fie transformate şi pregătite de producţia SUV-ului EcoSport, care până la acest moment a fost importat, pentru piaţa din Europa, din India.

După încetarea producţiei B-Max, uzina va intra în perioda de revizii, numită remont, activitatea urmând să fie reluată pe 20 septembrie. Ford a angajat anul acesta circa 1000 de persoane care vor fi pregătite să lucreze pentru noul model. Compania a anunţat că vor mai fi făcute alte câteva sute de angajări, în perioada următoare. 


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.