Comenzile online de Paşte au crescut în acest an ca de Black Friday, creşterile fiind de 58%, potrivit datelor publicate joi de firma de curierat DPD România, care arată că jucăriile au fost în topul produselor comandate, iar comenzile au crescut de şapte ori, astfel că pentru a face faţă, firmele de curierat fac angajări.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Anul acesta, românii s-au pregătit pentru Paşte mai mult în online. Au făcut shopping pe internet şi au plătit cu cardul, la curier. Cifrele arată creşteri de volume care depăşesc 58% pentru segmentul B2C comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, iar plăţile cu cardul online au crescut cu 20% în această perioadă. Jucăriile sunt în topul produselor comandate", arată un comunicat al companiei.

Comenzile au crescut de şapte ori, iar pentru a face faţă, firmele de curierat fac angajări.

„Odată cu impunerea restricţiilor, curieratul a devenit pentru români principala opţiune de a-si procura cele necesare. Volumele au crescut foarte mult. Pentru noi este un fel de Black Friday în fiecare zi. Astfel că am decis să facem angajări. Am oferit 130 de noi locuri de muncă pentru depozitul de la Mogoşoaia şi pentru cele din ţară. Deja, 53 de persoane au fost angajate”, a declarant Karla Codrea, CEO firma de curierat DPD România. 

De Paşte, în topul comenzilor au fost jucăriile (creşteri de 250%), obiectele de îmbrăcăminte, cosmeticele, echipamentele sportive, mâncarea pentru animale şi produsele de bricolaj.

Plăţile cu cardul la curier au crescut în această perioadă cu 250%, comparativ cu luna ianuarie. Au crescut însă şi plăţile online, iar cifrele arată majorări de peste 20%.

În topul e-shopperilor se află bucureştenii şi persoanele care locuiesc în Ilfov (reprezintă 25% din totalul cumpărătorilor). Sunt urmaţi de locuitorii din Cluj-Napoca (9%), Timişoara (7%), Constanţa (4%), Braşov (2%), Iaşi (2%), Craiova (2%), Oradea (2%), Galaţi (2%), Sibiu (1.7%).

Reprezentanţii firmelor de curierat spun că, în această perioadă, s-a conturat o nouă categorie de shopperi online: cei aflaţi la distanţe mari şi foarte mari de principalele oraşe. 

„Pentru siguranţă, curierii poartă măşti şi mănuşi. Acolo unde este cazul, chiar şi viziere. Pentru a reduce cât mai mult interacţiunea umană, este posibilă livrarea fără contact direct între curieri şi destinatari. Livrarea se poate efectua fără semnătura de confirmare a primirii coletului acolo unde este posibil şi unde clientul doreşte acest lucru. Le recomandăm clienţilor noştri plata cu cardul. Este o variantă sigură şi la îndemână, pentru a evita contactul cu bancnotele. Toţi curierii au terminale MPOS şi plata poate fi făcută contactless, atât cu cardul, cât şi cu telefonul”, a mai precizat Karla Codrea. 

De Paştele acesta însă, mai puţini români au primit sau au trimis colete către rude. Preluările de colete din ţările europene au scăzut cu 30%. Românii s-au reorientat către pieţele locale în ultima perioadă. De exemplu, piaţa internaţională de fashion are o contracţie de 27% până la 30%.  

Compania de curierat DPD România, parte a DPD Group, este activă pe piaţa locală din 2008, după preluarea Pegasus Courier. Are peste 1.200 de angajaţi (inclusiv francizele) şi peste 10 milioane de colete livrate anual. DPD efectuează livrări în toate ţările Uniunii Europene.

 


 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.