Companiile aeriene europene vor avea o tranziţie precară după Brexit, din cauza incertitudinilor în creştere din sectorul de profil legate de ieşirea Marii Britanii din Uniunea Europeană, relatează Financial Times.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Directorul de marketing al Ryanair, Kenny Jacobs, se teme că susţinătorii unui Brexit dur pun sub semnul întrebării proiectul acordului de tranziţie care ar permite operatorilor aerieni să continue să efectueze zboruri libere între Marea Britanie şi UE, din 2019.

Premierul britanic Theresa May a convenit în martie un proiect de acord, dar Jacobs este îngrijorat că presiunile venite din parte parlamentarilor pro-Brexit vor face ca acordul să nu fie semnat.

Asta ar însemna să nu existe un acord între Marea Britanie şi UE la ieşirea din Uniune a ţării. Dacă se va întâmpla acest lucru, Ryanair, care are sediul în Irlanda, va pierde dreptul ca aeronavele sale să zboare fără restricţii în Marea Britanie, fiind posibil să fie afectate şi cursele pe care le efectuează în interiorul acestei ţări.

Din perspectiva Marii Britanii, companii care îşi au sediul acolo, între care se află British Airways şi Virgin Atlantic, ar pierde şi ele dreptul ca avioanele lor să zboare fără restricţii în Uniunea Europeană şi Statele Unite.

Directorul general al Ryanair, Michael O’Leary, a avertizat anterior în privinţa riscului reprezentat de Brexit pentru companiile aeriene. În raportul financiar anual aferent perioadei 2016-2017, O’Leary a spus că până nu va exista claritate în privinţa termenilor finali ai relaţiilor comerciale viitoare ale Marii Britanii cu UE vor exista incertitudini semnificative legate de zborurile dintre cele părţi, începând din martie 2019”.

Sectorul aerian european trece oricum printr-o perioadă dificilă.

Air France-KLM caută un nou director general, după ce sindicatele au forţat în această lună demisia lui Jean-Marc Janaillac, iar grevele i-au provocat costuri de peste 300 de milioane de euro.

În 2017, trei companii aeriene europene de dimensiuni medii au dat faliment: Alitalia, Air Berlin şi Monarch, în timp ce BA, care a preluat o participaţie de 4,6% la Norwegian Air, a primit două oferte de preluare respinse însă de consiliul său de administraţie.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.