Facebook va intensifica eforturile de combatere a dezinformării pe reţeaua sa de socializare, înainte de alegerile pentru Parlamentul European din luna mai, şi va colabora cu agenţia de presă germană DPA pentru verificarea informaţiilor, a declarat luni un oficial al companiei, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Compania americană a fost presată la nivel mondial, după alegerile prezidenţiale din Statele Unite din 2016, pentru a împiedica utilizarea conturilor false şi a altor forme de înţelăciune pentru a influenţa opinia publică.

Luna trecută, Uniunea Europeană a acuzat Google, Facebook şi Twitter să nu îşi respectă angajamentele de a combate ştirile false înainte de alegerile europene, după ce au semnat în mod voluntar un cod de conduită pentru a evita adoptarea unor reglementări în domeniu.

Facebook a anunţat luni că va înfiinţa un centru operaţional în care vor lucra 24 de ore din 24 ingineri, specialişti în date, cercetători şi experţi în politici, a căror activitate se va coordona cu cea a unor organizaţii externe.

”Vor încerca în mod proactiv să identifice riscurile care apar, astfel încât să poată interveni cât mai rapid posibil împotriva lor”, a declarat la Berlin Tessa Lyons, director pentru integritatea  news feed la Facebook.

Facebook a mai anunţat că se asociază cu agenţia DPA pentru a ajuta la verificarea acurateţii postărilor, pe lângă Correctiv, un grup de jurnalişti de investigaţie care a semnalat companiei ştirile false, începând din ianuarie 2017.

Compania va instrui totodată peste 100.000 de sstudenţi din Germania în domeniul media şi va încerca să oprească utilizarea publicităţii plătite în scopuri politice.

Germania a fost în mod special activă în încercarea de a combate răspândirea online a mesajelor de ură, adoptând anul trecut o lege care obligă companiile să şteargă postările ofensatoare, în caz contrar riscând amenzi de până la 50 de milioane de euro.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.