Facebook şi Twitter au anunţat joi că au desfiinţat mai mult de 12 reţele de dezinformare de pe platformele lor, folosite de grupuri politice şi susţinute de state din mai multe ţări pentru a-i induce în eroare pe utilizatori, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Cele două companii au anunţat în comunicate separate că au identificat şi suspendat peste 3.500 de conturi, care foloseau identităţi false şi alte comportamente înşelătoare pentru a răspândi informaţii false sau înşelătoare.

Reţelele aveau ca ţintă utilizatori dintr-un număr mare de ţări, inclusiv din Statele Unite, unde oficialii avertizaseră că guverne străine încearcă să influenţeze rezultatul alegerilor prezidenţiale din 3 noiembrie.

În trecut, companiile din sectorul mediei sociale au colaborat cu autorităţile americane pentru urmărirea şi dezmembrarea campaniilor de influenţare politică care aveau ca ţintă alegătorii americani, care au fost atribuite unor state străine, notabil Iranului şi Rusiei.

Teheranul şi Moscova au negat în repetate rânduri acuzaţiile.

Măsurile anunţate joi au fost luate împotriva unor reţele cu anvergură globală, dincolo de alegerile din SUA. Operaţiunile aveau ca ţintă cel puţin alte 16 ţări, de la Azerbaidjan la Nigeria şi Japonia, potrivit Facebook şi Twitter.

Twitter a arătat că cele cinci reţele suspendate aveau legături separate cu grupuri asociate guvernelor din Iran, Arabia Saudită. Cuba, Thailanda şi Rusia.

Facebook a anunţat că a suspendat 10 reţele, dintre care pe unele le-a identificat public anterior. Reţelele avea legături proponderente cu grupuri politice care aveau ca ţintă audienţe interne, a arătat compania, între acestea fiind armata din Myanmar şi aripa tânără a partidului de guvernământ din Azerbaidjan.

”Campaniile înşelătoare de acest tip provoacă probleme complexe prin estomparea liniei de demarcaţie între o dezbatere publică sănătoasă şi manipulare”, a declarat Nathaniel Gleicher, director pentru politici de securitate cibernetică la Facebook.

Facebook a interzis, de asemenea, o firmă de marketing din SUA numită Rally Forge, despre care a spus că a lucrat cu organizaţia de activism conservator Turning Point SUA şi cu un organizaţie autoproclamată de mediu numită Inclusive Conservation Group.

Conturile controlate de Rally Forge au încercat să influenţeze conversaţiile publice în jurul evenimentelor de ştiri prin inundarea secţiunii de comentarii a articolelor publicate de instituţii de presă importante, a spus Facebook.

Washington Post a raportat că Turning Point SUA a fost responsabilă pentru o campanie de mesagerie politică ”asemănătoare spamului”, care a pompat 4.500 de tweeturi cu conţinut identic. La acea vreme, Twitter a suspendat 20 de conturi şi Facebook a anunţat că va investiga activitatea.

Turning Point a spus acuzaţiile sunt legate de o entitate separată. ”Greşeala a fost semnalată echipei de comunicare a Facebook”, se afirmă într-un comunicat.

Solicitările de comentarii trimise Rally Forge şi preşedintele său din zona Phoenix, Jake Hoffman, au primit imediat răspuns. Reuters nu a reuşit să îi contacteze pe reprezentanţiiInclusive Conservation Group.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.