Ericsson şi-a stabilit un obiectiv de profitabilitate pe termen lung, după anul 2022, ce vizează o marjă EBITA (excluzând costurile provenite din reorganizarea activităţii) de 15%-18% la nivel de grup.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Ericsson va accelera investiţiile în aplicaţiile 5G destinate clienţilor de tip enterprise. Noua ţintă pe termen lung, pentru marja EBITA a grupului (excluzând costurile de restructurare) este de 15%-18%. Noul obiectiv privind fluxul de numerar liber (Free Cash Flow) (înainte de fuziuni şi achiziţii) este de 9%-12% din vânzări”, a anunţat grupul.

La nivel de grup, obiectivul privind marja de operare (Operating marging) pentru 2022 (excluzând costurile cu restructurarea) rămâne de 12%-14%, cu unele ajustări între segmente.

Rezultatele strategiei de business în vederea redersării şi îmbunătăţirii situaţiei financiare, pe care Ericsson a urmat-o începând cu anul 2017, au fost prezentate de către reprezentanţii companiei, în 10 noiembrie, în cadrul evenimentului Ericsson Capital Markets Day 2020. Reprezentanţii Ericsson au revizuit obiectivele strategice de creştere şi noile ţinte financiare pe termen lung ale companiei.

Alături de Börje Ekholm, preşedinte şi CEO Ericsson, executivi din cadrul companiei au vorbit despre situaţia financiară din ultimii trei ani şi au precizat că au în plan dezvoltarea afacerilor în sectorul enterprise, care să contribuie la consolidarea situaţiei grupului.

În ultimii trei ani, afacerile Ericsson au cunoscut o creştere organică, compania redevenind profitabilă şi fiind capabilă să-şi atingă obiectivele financiare stabilite pentru anul 2020. Lider la nivel global în sectorul tehnologic, cu o cotă de piaţă în creştere în sectorul 5G, Ericsson va intra într-o nouă fază de dezvoltare unde va pune accent pe creşterea în zona business-ului său de bază, si cu o atentie sporita pe segmental enterprise.

“Strategia noastră a generat rezultate care sunt o bază solidă pentru viitor şi ne-au adus calitatea de lider pe piaţa 5G, de care ne bucurăm astăzi. Pandemia COVID-19 ne-a amintit că utilizarea conectivităţii radio (wireless) este fundamentală pentru a avea o dezvoltare în viitor. La nivel global, şi la nivelul fiecărui sector economic, vom găsi oportunităţi de a veni cu inovaţii în faţa clienţilor noştri, inclusiv a celor de tip enterprise. Atuul nostru este legat de creşterea economică la scară largă, iar noi putem avea un rol-cheie în acest ecosistem - de care depinde implementarea cu succes a tehnologiei 5G - format din operatori, companii şi decidenţi”, spune Börje Ekholm, preşedinte şi CEO Ericsson.

Obiectivul de profitabilitate pe termen lung, după anul 2022, vizează o marjă EBITA (excluzând costurile provenite din reorganizarea activităţii) de 15%-18% la nivel de grup. Compania îşi propune să atingă acest obiectiv prin creşterea profitabilităţii activităţilor la nivelul întregului grup.

”Creşterea profitabilităţii marjei brute va fi generată de vânzările de soluţii software şi eficienţă operaţională. Compania va menţine un interes sporit pe fluxul de numerar liber (înainte de fuziuni şi achiziţii), având o ţintă de 9%-12% din vânzări”, precizează Ericsson.

Obiectivele de profitabilitate la nivel de grup, pentru anul 2022, rămân neschimbate, cu o marjă de operare de 12%-14%, excluzând taxele de restructurare. Obiectivele pentru fiecare segment în parte (pentru 2022) sunt actualizate cu ţintele pentru marjele de operare de la nivelul fiecărui segment.

”Ţinta majorată pe segmentul reţelelor de telecomunicaţii a fost generată de creşterea cotei noastre de piaţă. Obiectivul privind marja de operare pentru anul 2022, pe segmentul reţelelor de telecomunicaţii, este de 16%-18% (în ascensiune faţă de 15%-17%). În segmentul serviciilor digitale, restaurarea profitabilităţii continuă să reprezinte o prioritate. Pe fondul majorării cheltuielilor cu activităţile de cercetare şi dezvoltare, precum şi a declinului vânzărilor solutiilor din generatiile anterioare, ţinta marjei de operare a fost ajustată la 4%-7% pentru 2022 (în declin faţă de 10%-12%)”, spun reprezentanţii grupului.

În segmentul Managed Services, creşterea planificată a marjei va fi realizată prin intermediul investiţiilor în domeniul cercetării şi dezvoltării, în soluţii de Inteligenţă Artificială şi automatizare. Pentru anul 2022, ţinta pentru acest segment a fost majorată la 9%-11% (de la 8%-10%). 

În segmentul Emerging Business & Other, prioritatea rămâne pe înfiinţarea unor noi direcţii de business, care să aibă o creştere organică. Creşterea veniturilor va fi realizată prin intermediul noilor produse 5G şi IoT dezvoltate de companie, dar şi prin achiziţia Cradlepoint, ce va avea o contribuţie importantă la acest capitol.

”Actualele incertitudini, de natură geopolitică şi comercială, ar putea avea efecte negative asupra Ericsson (afaceri curente, operaţiuni, perspective de afaceri, rezultate operaţionale, situaţie financiară), afectând şi abilitatea companiei de a-şi atinge obiectivele. Incertitudinile vizează efectele actualelor conflicte comerciale – în special cel dintre SUA şi China, precum şi nesiguranţa în ceea ce priveşte modul în care noua administratie a Statelor Unite ale Americii ar putea aborda această dispută comercială. De asemenea, există îngrijorări şi în ceea ce priveşte viitorul relaţiilor bilaterale dintre Suedia şi China, după ce Autoritatea guvernamentală suedeză de Poştă şi Telecomunicaţii a decis să excludă vânzătorii chinezi din reţelele 5G”, mai arată grupul.

Ericsson le oferă furnizorilor de servicii de comunicaţii soluţii complete pentru îmbunătăţirea conectivităţii şi a serviciilor. Portofoliul companiei acoperă domenii precum Retele (Networks) , Solutii oentru Servicii Digitale (Digital Services), servicii de externalizare (Managed Services) şi Business-uri Emergente (Emerging Business). Compania este listată la bursa din New York (NASDAQ) , precum şi la filiala acesteia – NASDAQ Stockholm.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.