Eclipsa de soare de luni îi va costa pe angajatorii americani aproximativ 694 de milioane de dolari sub formă de productivitate pierdută, potrivit estimărilor realizate de firma Challenger, Gray & Christmas din Chicago, care nu a ţinut cont în calculele sale şi de costurile provocate de angajaţii care îşi iau liber pentru a călători să vadă fenomenul, relatează MarketWatch.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Marea eclipsă, prima care va fi vizibilă pe un traseul care traversează întreg teritoriul  Statelor Unite după 1918, va fi clară în special în Oregon, Idaho, Wyoming, Tennessee şi Carolina de Sud.

Eclipsa va avea loc într-o zi lucrătoare, iar mulţi dintre angajaţi vor încerca probabil să o vadă. Drept rezultat, angajatorii vor suporta costuri cumulate de 694 de milioane de dolari.

Angajaţii vor avea  nevoie probabil de 20 de minute pentru a asista la fenomen, chiar dacă eclipsa în sine va dura doar 2 minute, potrivit calculelor Challenger.

Aproape 83% dintre oameni merg la muncă într-o zi normală de lucru, arată datele Biroului pentru Date Statistică în Domeniul Muncii. Folosind aceste date, alături de cele referitoare la salariul orar mediu şi numărul angajaţilor full-time cu vârste de peste 16 ani, Challenger a calculat cât va costa munca pierdută în cele 20 de minute.

Eclipsa va aduce pe de altă parte zeci de milioane de dolari din turism. Primăria din Nashville estimează că oraşul va fi vizitat de 50.000-75.000 de persoane, care vor cheltui 15-20 de milioane de dolari în timpul eclipsei, potrivit USA Today. În Carolina de Sud veniturile din turism ar putea atinde până la 43 de milioane de dolari.

Un număr estimat de 100.000 de oameni ar putea vizita Salem, Oregon, iar sudul Idaho până la 300.000-500.000 de vizitatori.

Eclipsa nu este singurul eveniment care costă companiile americane şi în mod sigur nu va fi cel mai costisitor. În fiecare an, turneul de bachet pentru colegii March Madness costă angajatorii aproape 2 miliarde de dolari, potrivit Challenger. Evaluarea se bazează pe etimarea că un angajat petrece în medie o oră pentru a se uita sau interesa de March Madness.

Şi eclipsa păleşte în comparaţie cu alte distracţii. Pe lângă răspunderea la emailuri personale şi la sms-uri, cumpărăturile online şi vizionarea de evenimente spoertive, angajaţii mai petrec alte 42 de minute pentru alte interese personale. Asta înseamnă 8 ore pe săptămână şi productivitate pierdută de 15,5 miliarde de dolari, arată un studiu recent efectuat de firma OfficeTeam.

În acest an, producătorul de ketchup Heinz a dat angajaţilor o zi liberă după Super Bowl. Ziua de luni de după meci este una dintre cele mai proaste zile din an, a explicat directorul de brand al companiei revistei Advertising Age.

Heinz a lansat şi o petiţie pentru ca ziua respectivă să fie declarată sărbătoare naţională, pentru că foarte mulţi angajaţi se declară bolnavi sau nu sunt productivi la serviciu.

În aceste condiţii, Challenger nu sugerează ca angajaţii americani să devină sclavi ai capitalismului în loc să urmărească eclipsa.

Companiile ar trebui să se folosească de eclipsă pentru a creşte moralul şi a întări echipa, a spus Andrew Challenger, vicepreşedintele firmei Challenger.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.