Preşedintele american Donald Trump ia în considerare o reducere semnificativă a tarifelor pentru producţia de automobile în Statele Unite, măsură care ar putea elimina o mare parte din costurile suportate în prezent de marii constructori auto, au declarat pentru Reuters senatorul republican Bernie Moreno şi oficiali din industrie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Mesajul pentru companiile auto din lume este clar: dacă asamblaţi maşinile în Statele Unite, veţi fi recompensaţi. Ford, Toyota, Honda, Tesla şi General Motors – în această ordine – sunt principalii producători de vehicule cu conţinut domestic ridicat şi vor fi imuni la tarife.”, a spus Moreno într-un interviu.

Moreno, fost dealer auto şi membru al Comisiei pentru Comerţ din Senat, implicat în elaborarea politicilor auto, a precizat că măsura ar stimula producţia internă şi ar susţine obiectivul lui Trump de creare a locurilor de muncă în SUA.

Pe fondul informaţiilor, acţiunile producătorilor auto americani au crescut joi: Ford a închis sesiunea în urcare cu 3,7%, Stellantis cu 3,2%, iar General Motors cu 1,3%.

Departamentul Comerţului a anunţat în iunie un mecanism de compensare pentru tarifele la import, echivalent cu 3,75% din preţul de vânzare recomandat pentru vehiculele asamblate în SUA până în aprilie 2026, care urma să scadă la 2,5% în anul următor. Potrivit lui Moreno, administraţia Trump ia în calcul prelungirea acestui nivel de 3,75% pe o perioadă de cinci ani şi extinderea beneficiului şi pentru producţia de motoare în SUA.

”Sunt încântat că se creează un sistem de stimulente care face o distincţie clară între importatori şi producătorii care creează locuri de muncă în America”, a declarat Moreno.

Un oficial al Casei Albe a confirmat că administraţia ”analizează o abordare complexă şi echilibrată pentru consolidarea producţiei interne de vehicule şi componente auto”, adăugând însă că discuţiile rămân speculative până la semnarea unei decizii oficiale de către preşedinte.

Trump a impus în mai tarife de 25% asupra importurilor de vehicule şi piese auto în valoare de peste 460 miliarde de dolari anual, dar ulterior a încheiat acorduri de reducere a acestor tarife cu Japonia, Marea Britanie şi Uniunea Europeană. În august, Departamentul Comerţului a majorat taxele la import pentru o serie de produse din oţel şi aluminiu, inclusiv piese auto, în valoare de 240 miliarde de dolari anual.

Producătorii auto nu au comentat imediat informaţiile. O chestiune încă neclară este dacă reducerile vor putea compensa impactul tarifelor pe oţel şi aluminiu.

Separat, administraţia Trump a amânat aplicarea noilor tarife de 25% pentru camioanele grele, care ar fi trebuit să intre în vigoare săptămâna aceasta.

General Motors a estimat anterior că va suporta costuri de până la 5 miliarde de dolari din cauza tarifelor în 2025, iar Ford a raportat un impact brut de circa 3 miliarde de dolari.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.