Directorul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, Nicolae Dan Tivilichi, doreşte ca fluxul de marfă din vestul ţării să tranziteze Portul Constanţa, nu porturile Hamburg sau Kober, cum se întâmplă în prezent, estimând că anual aproximativ 200.000 de containere pleacă din zona respectivă către Hamburg. El spune că ar vrea să fie găsite soluţii pentru schimbarea acestui flux de marfă către Constanţa.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Tivilichi a declarat, luni, într-o conferinţă de presă, că doreşte realizarea unor ”landporturi” în mai multe zone din ţară pentru a încerca să atragă fluxul de marfă din regiunile respective spre Portul Constanţa.

“Tindem să construim aceste landporturi, porturi de uscat. O cantitate importantă de containere, de 150.000, poate chiar 200.000 pe an pleacă din vestul ţării spre Hamburg, pe cale ferată, în loc să vină în Portul Constanţa. Acesta a fost principalul motiv pentru care ne-am dus la Cluj, unde am încercat o colaborare cu toate forţele implicate, reprezentând Vamă, Poliţie de Frontieră, administraţie şi să vedem ce se întâmplă, de ce se întâmplă acest lucru, care sunt cauzele şi unde putem să intervenim pentru a schimba acest flux de marfă. Ba chiar există marfă care pleacă din vestul ţării spre portul Koper, pe calea ferată”, a afirmat directorul CN APMC. 

El a explicat că prin aceste ”landporturi” Administraţia Porturilor Maritime îşi propune să fie cunoscută pe toate platformele de logistică din ţară.

“Înseamnă ca noi să fim cunoscuţi, să existăm pe toate platformele de logistică, HUB-uri, din zona ţării nostre. Vestul ţării reprezintă un HUB, acolo există importante parcuri logistice. Am pierdut containere care tranzitau Portul Constanţa în favoarea Portului Hamburg. Dau un exemplu. Dacă pleacă din Portul Constanţa, ca zonă liberă, când a ieşit din port trebuie să depună o garanţie cel care are containerul, ajunge în zona unde trebuie să se descarce, plăteşte acea taxă care se plăteşte, dar pe această perioadă operatorii îşi blochează banii. Pe când dacă el îl descarcă la Hamburg, este sigilat containerul şi plăteşte doar când ajunge la Cluj fără să-şi mai blocheze banii. Este unul din motive, doar unul. Şi a fost discutat cu cei de la ANAF pentru a vedea care sunt soluţiile, să putem face şi noi ceea ce fac cei de acolo”, a menţionat Nicolae Dan Tivilichi.

Săptămâna trecută, producători, transportatori, firme din domeniul industriei şi al logisticii din regiunea de nord-vest a României s-au întâlnit la Cluj cu reprezentanţi ai Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa şi ai celor mai mari companii de operare containere şi din zona de shipping, scopul fiind atragerea unui flux suplimentar de mărfuri în ambele direcţii.

Directorul CNAPMC a mai spus că o întâlnire similară va fi realizată în perioada următoare în nordul ţării. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.