Vânzările de bere ale producătorului olandez Heineken au scăzut în trimestrul al treilea, deoarece compania a finalizat mult aşteptata ieşire din operaţiunile sale din Rusia, iar consumatorii au fost descurajaţi de preţurile mai mari, transmite CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Volumele au scăzut cu 4,2% faţă de anul precedent, ducând scăderea în primele nouă luni din 2023 la 5,1%.

Veniturile au fost totuşi mai mari ca urmare a creşterii preţurilor, cu 2%, până la 9,604 miliarde de euro (10,17 miliarde de dolari).

Vânzările din America au fost un singur punct luminos, în creştere cu 2,2%, în timp ce vânzările în Europa au scăzut cu 8,6%, iar afacerile din Africa, Orientul Mijlociu şi Europa de Est s-au redus cu 15,4%.

Berile grupului includ Amstel, Tiger, Sol, Desperados şi Birra Moretti.

Grupul este al doilea cel mai mare producător de bere din lume după vânzări.

Profitul net pentru primele nouă luni a scăzut de la 2,199 miliarde de euro la 1,924 miliarde de euro, inclusiv impactul din Rusia.

Heineken a reiterat o prognoză de creştere a profitului operaţional pe întregul an de creştere  procentuală cu o singură cifră, ceea ce a fost salutat de analişti.

În august, Heineken şi-a vândut afacerile din Rusia către firma autohtonă Arnest Group, care a luat 100% din acţiuni şi active, inclusiv cele şapte fabrici de bere, pentru un singur euro simbolic.

Acesta a spus că a oferit garanţii de angajare pentru 1.800 de angajaţi timp de trei ani.

Heineken s-a confruntat cu critici pentru că şi-a prelungit plecarea din Rusia, despre care a promis că o va părăsi în martie 2022, la scurt timp după invazia pe scară largă a Rusia în Ucraina.

Heineken şi alte firme mari cu operaţiuni de producţie în Rusia au declarat că plecarea a fost un proces complex, cu un risc ridicat ca activele să cadă sub controlul statului.

Heineken a declarat în această vară că se aşteaptă la o afectare de 300 de milioane de euro, inclusiv pierderi valutare, din partea acestui proces. Nu a oferit detalii semnificative suplimentare în actualizarea din raportul trimestrului al treilea, dar a enumerat ieşirea din Rusia şi o scădere a vânzărilor în Vietnam drept principalele motive pentru scăderea globală a volumelor.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.