Consiliul Concurenţei anunţă că a efectuat inspecţii inopinate la sediile a şase importatori auto, în cadrul investigaţiilor declanşate din oficiu pe piaţa serviciilor de întreţinere şi reparare a autovehiculelor şi/sau pe piaţa distribuţiei de piese de schimb pentru autovehicule din România. Cei şase importatori auto activi în România sunt: BMW Romania SRL, Porsche Romania SRL, Mercedes-Benz România SRL, Hyundai Auto România SRL, Renault Commercial Roumanie SRL/Automobile-Dacia SA şi Euro Inter Trade Corporation SRL. Autoritatea de concurenţă deţine indicii cu privire la existenţa unor înţelegeri între cei şase importatori auto şi membrii reţelelor lor autorizate de dealeri şi reparatori auto, înţelegeri care au aptitudinea de a restricţiona accesul concurenţilor (unităţi de reparaţii auto din afara reţelei autorizate şi/sau distribuitori de piese de schimb de calitate echivalentă) la clienţi, pe pieţele pe care aceştia îşi desfăşoară activitatea.
Consiliul Concurenţei a efectuat inspecţii inopinate la sediile a şase importatori auto, în cadrul investigaţiilor declanşate din oficiu pe piaţa serviciilor de întreţinere şi reparare a autovehiculelor şi/sau pe piaţa distribuţiei de piese de schimb pentru autovehicule din România”, informează autoritatea de concurenţă.
Autoritatea de concurenţă a efectuat inspecţii inopinate la sediile a şase importatori auto activi în România: BMW Romania SRL, Porsche Romania SRL, Mercedes-Benz România SRL, Hyundai Auto România SRL, Renault Commercial Roumanie SRL/Automobile-Dacia SA şi Euro Inter Trade Corporation SRL.
10 iunie Perspectivele macroeconomice şi fiscale ale României
Importatorii inspectaţi comercializează mărcile Audi, BMW, Cupra, Dacia, EQ, Hyundai, Mercedes-Benz, Mini, Nissan, Renault, Seat, Skoda, Smart, Volkswagen şi Volvo, ce reprezintă circa 70% din parcul de autoturisme din România.
În situaţia în care Consiliul Concurenţei va constata încălcarea regulilor de concurenţă, companiile implicate riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri. Cu toate acestea, companiile care cooperează cu autoritatea de concurenţă, în cadrul programului de clemenţă, pot obţine imunitate la amendă sau reduceri substanţiale ale amenzilor.
Autoritatea de concurenţă deţine indicii cu privire la existenţa unor înţelegeri între cei şase importatori auto şi membrii reţelelor lor autorizate de dealeri şi reparatori auto, înţelegeri care au aptitudinea de a restricţiona accesul concurenţilor (unităţi de reparaţii auto din afara reţelei autorizate şi/sau distribuitori de piese de schimb de calitate echivalentă) la clienţi, pe pieţele pe care aceştia îşi desfăşoară activitatea.
Astfel, Consiliul Concurenţei are suspiciuni că anumite prevederi contractuale ar putea determina proprietarii să realizeze operaţiuni de întreţinere a autovehiculelor şi anumite lucrări de reparare a acestora, care nu sunt acoperite de garanţie, doar în reţeaua autorizată a importatorilor şi/sau folosind doar piese de schimb de origine, sub sancţiunea pierderii garanţiei autovehiculului.
„Garanţia unui autovehicul nu ar trebui condiţionată de realizarea unor lucrări care nu intră în garanţie şi care sunt plătite de proprietar doar în cadrul reţelelor autorizate sau cu utilizarea exclusivă a anumitor piese de schimb. O astfel de practică este nocivă pentru concurenţă şi prejudiciază clienţii”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.
Inspecţiile inopinate sunt autorizate de Curtea de Apel Bucureşti şi sunt justificate de necesitatea obţinerii tuturor informaţiilor şi documentelor necesare clarificării posibilelor practici anticoncurenţiale analizate. Efectuarea acestora nu reprezintă o antepronunţare în ceea ce priveşte vinovăţia companiilor.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.