Consiliul Concurenţei a pus în consultare publică analiza preliminară pe piaţa serviciilor de reparaţii şi întreţinere pentru echipamentele de radiologie-imagistică medicală. Autoritatea de concurenţă a constatat că în prezent nu există o evidenţă clară şi completă a companiilor care pot asigura service pentru aparatele/echipamentele de radiologie-imagistică medicală.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Lipsa unei baze de date care să asigure o evidenţă a furnizorilor de service, după criterii clare, ca de exemplu tipuri de echipamente, producători etc., este de natură să afecteze procesul concurenţial, întrucât generează o asimetrie de informaţii atât între furnizorii de service-ofertanţi şi clienţii acestora, cum ar fi spitale, policlinici (în calitate de autorităţi publice contractante), cabinete private etc., cât şi între producătorii de aparate/echipamente şi servisanţii-parteneri ai acestora, care sunt puşi în situaţia de a nu îşi cunoaşte concurenţii reali sau potenţiali, fapt ce se reflectă, în final, asupra consumatorului final (de exemplu, prin stabilirea unor condiţii comerciale contractuale cu efecte, directe sau indirecte, asupra clienţilor proprii)”, arată Consiliul Concurenţei într-un comunicat.

Analiza a urmărit o mai bună cunoaştere a a modului de desfăşurare a activităţii companiilor active atât pe piaţa de service, cât şi pe pieţe aflate în legătură cu aceasta, cum ar fi producţia sau distribuţia de aparate/echipamente de radiologie-imagistică medicală, dar şi organizarea de cursuri de pregătire profesională sau instruirea de specialitate asigurată angajaţilor.

De asemenea, au fost vizate aspecte referitoare la relaţiile dintre companii şi autorităţile publice cu competenţe specifice, de autorizare a desfăşurării activităţilor de service pentru aparate/echipamente de radiologie-imagistică medicală.

Consiliul Concurenţei a luat totodată în considerare unele semnalele referitoare la posibilul impact anticoncurenţial al unor prevederi cuprinse în diverse acte cu caracter normativ.

Instruirea profesională a personalului de specialitate al servisanţilor este asigurată şi certificată de producător şi reprezintă, totodată, o condiţie esenţială pentru a fi autorizaţi să presteze  activitatea  de service, spun oficialii autorităţii.

”Cu privire la aceasta, Consiliul Concurenţei a constatat că nu există prevederi legale care să instituite măsuri de natură să atenueze/compenseze efectele posibilelor conflicte de interese în care s-ar putea afla producătorii, în cazul în care asigurarea pregătirii profesionale de specialitate de către aceştia reprezintă singura opţiune viabilă”, mai informează comunicatul.

Analiza poate fi consultată pe site-ul instituţiei, iar observaţiile pot fi trimise în termen de 30 zile.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.