Producătorii de automobile europeni şi furnizorii lor au un an dificil, în timp ce se întrec pentru a reduce costurile modelelor electrice pentru a-i contracara rivalii chinezi, care aduc vehicule mai ieftine în Europa, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

O mare întrebare este în ce măsură mai pot producătorii de automobile din Europa să îi preseze pe furnizorii care au început deja să concedieze lucrători, multe companii mai mici fiind puternic afectate de problemele lanţului de aprovizionare în timpul pandemiei.

Diferenţa dintre producătorii auto consacraţi din Europa şi producătorii chinezi mai concentraţi pe vehiculele electrice va fi vizibilă săptămâna aceasta la Salonul auto de la Geneva, care revine după o pauză de patru ani din cauza pandemiei.

Singurele companii majore care organizează evenimente media sunt grupul francez Renault şi companiile chineze SAIC şi BYD, doi dintre producătorii auto din China care au pus ochii în Europa.

Renault lansează modelul electric R5, iar marca SAIC MG va dezvălui hibridul M3.

Între timp, sedanul Seal al BYD este pe lista scurtă pentru premiul Maşina Anului. Dacă va câştiga, ar fi primul model chinez care va primi prestigiosul premiu.

”Sunt într-adevăr ca creta şi brânza”, a spus Nick Parker, partener şi director general la firma de consultanţă AlixPartners, despre producătorii auto europeni şi rivalii lor chinezi.

Spre deosebire de producătorii de automobile europeni care se bazează pe furnizori externi cu lanţuri de aprovizionare separate pentru vehiculele cu combustie şi cele electrice, rivalii lor chinezi sunt foarte integraţi pe verticală, producând aproape totul în interior şi ţinând costurile scăzute. Asta îi ajută să-şi domine rivalii europeni.

În Marea Britanie, preţulhatchbackului electric Dolphin al BYD porneşte de la 25.490 de lire sterline (32.300 USD), cu aproximativ 27% mai puţin decât preţul modelului echivalent al Volkswagen ID.3. Tesla funcţionează în acelaşi mod.

Urmărirea acelor rivali înseamnă că marjele de profit ale producătorilor de automobile europeni ar putea fi ”provocate puternic” în viitor, a spus Parker.

Problemele sunt accentuate de o trecere mai lentă decât erau aşteptările la vehiculele electrice, lăsând producătorii auto tradiţionali blocaţi cu lanţurile lor de aprovizionare duale.

Datele din această săptămână au arătat că vânzările de maşini complet electrice din UE au scăzut în ianuarie cu 42,3% faţă de decembrie.

Atât Renault, cât şi Stellantis şi-au subliniat eforturile de reducere a costurilor vehiculelor electrice luna aceasta, în timp ce Mercedes, care şi-a redus aşteptările pentru cererea de vehicule electrice, a spus că îşi va actualiza gama tradiţională până în următorul deceniu.

CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a mers mai departe, spunând furnizorilor că, în condiţiile în care 85% din costurile vehiculelor electrice sunt legate de materialele achiziţionate, aceştia trebuie să suporte o povară proporţională în reducerea costurilor.

”Le transmit acea realitate partenerilor mei: dacă nu vă faceţi partea din treabă, atunci vă autoexcludeţi”, a spus el.

Preţurile nichelului şi aluminiului au crescut, de asemenea, în această săptămână, deoarece ţările occidentale au extins listele de sancţiuni împotriva Moscovei, subliniind riscurile persistente pentru preţurile materiilor prime, deşi nu a fost făcută nicio menţiune despre cele două metale.

Mulţi furnizori vechi resimt deja tensiunea reducerilor de costuri. Forvia, Continental şi Bosch au anunţat recent sau avertizează cu privire la concedieri, fiind aşteptate mai multe restructurări.

Pentru a-şi păstra profiturile, producătorii de automobile şi-au concentrat producţia pe modele cu marjă mai mare, în timpul recentului deficit de semiconductori, dar asta a însemnat mai puţine venituri şi mai puţine avantaje pentru furnizorii lor.

Acum, experţii din industrie spun că furnizorii mari, bine capitalizaţi, se pot adapta la noua realitate, dar avertizează că mulţi dintre cei mai mici se clătină la limită, cum ar fi Allgaier din Germania, care şi-a depus insolvenţa în iulie.

Aceasta înseamnă că producătorii de automobile europeni se confruntă cu un echilibru delicat între reducerea costurilor, pentru a-şi respinge rivalii chinezi, şi evitarea împingerii furnizorilor lor prea departe.

Philip Nothard, director de informaţii la firma de servicii pentru dealeri Cox Automotive, spune că producătorii de automobile ar putea chiar să fie nevoiţi să intervină pentru a salva furnizorii care se confruntă cu probleme.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.