Consiliul Concurenţei a amendat patru companii cu 123 milioane lei pentru participarea la o înţelegere anticoncurenţială pe piaţa comercializării televizoarelor şi telefoanelor mobile, în perioada 2019-2021, astfel : compania SEROM (Samsung Electronics România) cu 75,44 milioane lei, Altex Romania cu 21,37 milioane lei, Dante International, compania din spatele retailerului online eMAG Romania, cu 20,31 milioane lei şi Flanco Retail cu 6,22 milioane lei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Consiliul Concurenţei a sancţionat companiile SEROM, Dante International S.A., Altex România S.R.L. şi Flanco Retail S.A cu 123 milioane lei pentru participarea la o înţelegere anticoncurenţială pe piaţa comercializării televizoarelor şi telefoanelor mobile, în perioada 2019-2021”, anunţă autoritatea de concurenţă.

Amenzile au fost aplicate astfel:

Evenimente
20 mai - Evenimentul News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei

·       SEROM                                                        75.441.655 lei

·       Dante Internaţional                                20.311.427 lei

·       Altex România                                          21.376.113 lei

·       Flanco Retail                                                6.223.580 lei

”Înţelegerea anticoncurenţială a constat în fixarea preţurilor de revânzare a unor produse de către SEROM şi fiecare din partenerii săi comerciali, respectiv Altex, Dante şi Flanco, ceea ce a condus la limitarea capacităţii celor trei comercianţi cu amănuntul de a-şi stabili independent preţurile de revânzare. Astfel, a fost restricţionată concurenţa la nivelul comerţului cu amănuntul, având efect asupra consumatorilor, care au plătit preţuri mai mari pentru anumite tipuri de televizoare şi telefoane mobile. Televizoarele şi telefoanele mobile reprezintă unele dintre cele mai importante produse electronice şi de comunicaţii”, precizează Consiliul Concurenţei.

Indiciile care au stat la baza declanşării investigaţiei au inclus şi informaţii primite pe Platforma Avertizorilor de Concurenţă, un instrument prin intermediul căruia se pot aduce în atenţia autorităţii încălcările Legii concurenţei, în mod anonim. Platforma poate fi accesată la https://report.whistleb.com/ro/consiliulconcurentei.

Legea concurenţei interzice orice înţelegeri între companii şi practici concertate care împiedică, restrâng sau denaturează concurenţa pe piaţa românească, în special cele care stabilesc preţuri de cumpărare sau de vânzare sau orice alte condiţii de tranzacţionare.

Deciziile Consiliului Concurenţei sunt executorii, iar amenzile aplicate reprezintă venituri la bugetul de stat. Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) pune în aplicare decizia de sancţionare a autorităţii de concurenţă şi execută amenzile.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.