Companiile din domeniul sănătăţii şi wellnessului adoptă rapid medicamentele pentru slăbit, precum Wegovy al Novo Nordisk şi Zepbound al Eli Lilly, pentru a evita declinul suferit de compania americană WeightWatchers, care a intrat în faliment în această săptămână, transmite Reuters.
WeightWatchers a declarat că interesul consumatorilor s-a mutat către aceste tratamente GLP-1, care pot reduce greutatea corporală cu 15-20%, făcând ca modelul său clasic, bazat pe puncte şi întâlniri în persoană, să devină neatractiv.
Companiile de telemedicină, precum Eden şi Noom, au integrat în platformele lor atât tratamentele medicamentoase cât şi coaching-ul pentru stil de viaţă.
10 iunie Perspectivele macroeconomice şi fiscale ale României
Noom, de exemplu, spune că jumătate din veniturile sale provin din abonamente clinice care includ acces la medici şi reţete.
Hims & Hers a declarat că medicamentele compuse pentru slăbit au reprezentat 20% din veniturile din 2023.
Totuşi, succesul acestor companii este ameninţat de măsurile autorităţilor americane, care blochează vânzarea versiunilor ieftine şi necertificate ale medicamentelor de marcă, acum că nu mai există penurie. Pierderea acestor vânzări poate afecta serios veniturile, avertizează analiştii.
Retailerii de sănătate precum The Vitamin Shoppe şi GNC încearcă să profite de popularitatea acestor medicamente oferind suplimente destinate utilizatorilor de GLP-1 – proteine, fibre şi vitamine menite să contracareze efectele secundare.
Chiar şi WeightWatchers încearcă să se repoziţioneze. Compania a declarat că medicamentele GLP-1 sunt o parte esenţială a strategiei sale, susţinând cu un studiu intern că pacienţii care au urmat tratamentul au pierdut 21% din greutate şi încă 2% după trecerea la programul comportamental.
Analiştii cred că viitorul companiilor de wellness va depinde de parteneriate directe cu producătorii de medicamente, însă aceste colaborări sunt greu de obţinut şi presupun un drum incert.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.