Cadourile dulci sunt cumpărate de 45% dintre români, iar în rândul bulgarilor ponderea este de 47%, semnificativ mai mare decât media regiunii CEE-6, unde 27% dintre cei chestionaţi aleg să dăruiască produse dulci de sărbători, arată un raport publicat de Colliers.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”În casele românilor şi bulgarilor, dulciurile sunt un element esenţial al sărbătorilor”, subliniază Colliers în cel mai recent raport  ”Festive Season in CEE”, la care au participat respondenţi din România, Bulgaria, Republica Cehă, Ungaria, Polonia şi Slovacia (CEE-6).

În România, cadourile dulci sunt cumpărate de 45% dintre intervievaţi, iar în rândul bulgarilor ponderea este de 47%, semnificativ mai mare decât media regiunii CEE-6, unde 27% dintre cei chestionaţi aleg să dăruiască produse dulci de sărbători. La polul opus se află Cehia (3%) şi Slovacia (13%), unde nu se prea cumpără şi oferă dulciuri. Acelaşi sondaj arată că simbolurile tradiţionale de sărbători pentru români sunt cozonacul şi plăcintele Pelincile Domnului, relevă raportul.

Perioada Crăciunului este caracterizată de numeroase tradiţii şi specialităţi culinare. În întreaga Uniune Europeană, fiecare ţară se mândreşte cu tradiţiile sale gastronomice unice, cu un accent deosebit pe dulciurile de sărbători, iar datele Colliers arată că România se numără printre ţările UE cu o înclinaţie puternică pentru dulciuri, în special pentru ciocolată şi zahăr pur, acesta din urmă fiind un indicator al faptului că multe dulciuri se coc în casă.

„Am urmărit coşul de consum analizat de Eurostat, care oferă o imagine detaliată a categoriilor de cheltuieli şi, examinând produsele zaharoase în general, cum ar fi zahărul, gemurile, ciocolata, bomboanele şi produsele de cofetărie, am constatat că ţările din Europa Centrală şi de Est în general şi ţările baltice domină primele poziţii. Bulgaria se află pe primul loc în UE şi nici România nu este departe, produsele zaharoase reprezentând aproximativ 2% din coşul lunar de consum. România şi Bulgaria se situează mai jos în UE în ceea ce priveşte ponderea produselor de cofetărie, dar este esenţial de remarcat că bulgarii conduc în ceea ce priveşte cheltuielile generale pentru produsele zaharoase, în timp ce românii stau mai bine la alte categorii de produse, cum ar fi ciocolata sau consumul de zahăr pur”, explică Silviu Pop, director CEE & Romania Research la Colliers.

Sondajul Colliers "Festive Season in CEE-6" arată, de asemenea, şi că, în România, mai mult de jumătate dintre cei chestionaţi cumpără cadouri în ultimul moment, în timp ce în majoritatea ţărilor europene, respondenţii încep să cumpere cadouri cu una-două luni înainte. Cumpărătorii din ţările CEE-6 au declarat că cel mai adesea alocă o sumă cuprinsă între 26 şi 50 de euro pentru un cadou oferit unei persoane.

Colliers este companie globală ce oferă în servicii de consultanţă imobiliară şi de management al investiţiilor. Are operaţiuni în 66 de ţări şi 19.000 de specialişti, cu venituri anuale de 4,5 miliarde de dolari şi active gestionate de 98 de miliarde de dolari.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.