Băncile care au realizat că există beneficii semnificative din colaborarea cu fintech-urile sunt cele care vor avea de câştigat în viitor, iar asocierea abilităţii fintech-urilor de a oferi servicii inovatoare cu încrederea oferită de bănci poate să creeze modul în care se va face banking în următorii ani, a declarat, într-un interviu acordat News.ro, cofondatorul fintech-ului Pago, Adrian Cighi.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Cred că băncile care au realizat că există beneficii semnificative din colaborarea cu fintech-urile sunt cele care vor ieşi câştigătoare. Asocierea abilităţii fintech-urilor de a oferi experienţe şi servicii inovatoare cu încrederea oferită de bănci consumatorilor poate să creeze modul în care se va face banking în următorii ani”, a spus Cighi.

El a atras atenţia că fintech-urile trebuie să investească pentru a contrui brand-uri de încredere, în contextul în care credibilitatea este primul obstacol cu care se confruntă acest tip de afacere.

”Ca în orice organizaţie mare, într-o bancă deciziile se iau greu şi se implementează şi mai greu, iar fintech-urile trebuie să investească masiv în construirea de brand-uri care să inspire încredere, mai ales când este vorba despre administrarea vieţii noastre financiare. Dar ambele probleme se rezolvă prin parteneriate, din care pot să rezulte soluţii inovatoare şi de încredere, care până la urmă ne fac viaţa mai uşoară”, a afirmat Cighi.

Soluţia în ceea ce priveşte construirea unei imagini credibile este utilizarea sistemelor existente într-un mod inovativ pentru a crea servicii noi, consideră antreprenorul.

”Credibilitatea este primul obstacol cu care se confruntă orice fintech, atât în relaţia cu utilizatorii potenţiali, cât şi cu partenerii necesari pentru a oferi serviciul pentru care a fost creat. Dar, din ce vedem, soluţia pentru depăşirea acestui obstacol este utilizarea sistemelor şi proceselor existente într-un mod inovativ pentru a crea produse sau servicii noi, dar care rămân în continuare reglementate de legislaţia care le-au făcut posibile de la bun început”, a spus Cighi.

El a subliniat că marea majoritate a fintech-urile sunt construite prin îmbinarea unor servicii existente oferite de bănci sau de schemele de plată (Mastercard, Visa) cu o experienţă care economiseşte timp sau aduce în piaţă condiţii comerciale mai avantajoase, fie că este vorba despre comisioane mai mici pe partea de tranzacţionare sau costuri mai mici pe partea de creditare.

În ceea ce priveşte tendinţele din sectorul financiar în următorii ani, una dintre ele este mutarea interacţiunii înspre soluţii mobile, consideră cofondatorul fintech-ului Pago.

”Noi vedem două tendinţe care credem că vor continua în sectorul financiar în următorii ani: în primul rând, mutarea interacţiunii cu clienţii înspre soluţii mobile, cu mulţi dintre ei direct din agenţie pe telefonul mobil, fără să mai treacă prin platforme online. Aici este vorba atât despre tranzacţii, dar mai ales de achiziţia de produse şi servicii financiare noi. Şi în al doilea rând, tot mai multe dintre aceste soluţii mobile vor fi oferite de fintech-uri, care vor deveni platforme de distribuţie pentru bănci”, a spus Cighi.

În acest mod, pentru bănci, se creează oportunităţi de reducere a costurilor de distribuţie şi creşterea numărului de clienţi cu acces la produsele şi serviciile lor, pentru că nu va mai fi necesară prezenţa fizică prin agenţii şi sucursale, consideră antreprenorul.

Lansată pe piaţă în noiembrie 2017, aplicaţia Pago, disponibilă atât pe Android, cât şi pe iOS, este o aplicaţie care permite plata cu cardul a tuturor facturilor lunare dintr-un singur cont. Aplicaţia simplifică plata facturilor către 75 de furnizori de servicii de telecomunicaţii, energie, apă şi salubrizare, cât şi a altor tipuri de plăţi, precum asigurări şi încărcări de credit pentru mobil.

Mastercard şi Pago au anunţat recent lansarea unei campanii în cadrul căreia utilizatorii aplicaţiei Pago beneficiază de 5% cash-back la prima plată a unei facturi prin intermediul unui card Mastercard. Valoarea cash-back va fi disponibilă utilizatorilor Pago sub formă de puncte, fiind adăugată în contul acestora imediat după efectuarea plăţii unei facturi. Campania este activă până în luna decembrie a acestui an şi se adresează atât utilizatorilor noi, cât şi celor peste 90.000 de utilizatori actuali ai Pago.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.