Aproximativ 20% dintre turiştii care pleacă în vacanţa de vară într-o staţiune de litoral din străinătate îşi aleg pe ultima sută de metri pachetul turistic pentru a beneficia de ofertele last minute, arată un studiu al agenţiei Christian Tour, unul din cei mai mari touroperatori de pe piaţa locală. Preţul vacanţelor prinse pe ultima sută de metri poate fi mai mic cu până la 45% decât în momentul afişării ofertei iniţiale.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”În general, persoanele care preferă astfel de oferte de vacanţă au un program flexibil ce le permite să meargă într-o călătorie programată cu doar câteva zile înainte de plecare, precum angajaţii care nu sunt nevoiţi să stea la birou opt ore pe zi, seniorii şi studenţii”, spun oficialii agenţiei de turism.

Majoritatea turiştilor care aleg serviciile unei agenţii pentru a-şi petrece concediul de vară într-o destinaţie de litoral precum Grecia, Turcia, Spania, Egipt sau Bulgaria îşi programează călătoria cu câteva luni înainte, în primul rând pentru a beneficia de condiţiile de plată ale programului early booking, caz în care se aplică reduceri de până la 45%, iar suma poate fi achitată în rate.

“În general, din această categorie fac parte familiile cu copii, care trebuie să ţină cont şi de nevoile celor mici atunci când îşi planifică concediul de vară; părinţii iau în calcul data la care copiii intră în vacanţa mare ori examenele naţionale dacă au de susţinut astfel de testări. Pentru aceşti turişti e important ca toate detaliile vacanţei – mijlocul de transport, cazarea, regimul de masă – să fie stabilite din timp”, afirmă Raluca Hatmanu, director de comunicare Christian Tour.

La polul opus, există o altă categorie de turişti al căror stil de viaţă le permite să se pregătească de plecarea într-o vacanţă în doar câteva zile şi care sunt amatori de oferte last minute.

“Principalul avantaj al vacanţelor prinse pe ultima sută de metri este legat de preţ, care poate fi mai mic cu până la 45% decât în momentul afişării ofertei iniţiale. De multe ori, preţul poate rivaliza cu o ofertă early booking, doar că în ceea ce priveşte oferta last minute turistul trebuie să accepte condiţiile de transport şi cazare oferite în acel moment de agenţie. Persoanele care vânează astfel de oferte trebuie să aibă în vedere şi faptul că acestea sunt în număr limitat, iar principiul care se aplică este <primul venit, primul servit>”, adaugă reprezentantul touroperatorului.

În această perioadă, cele mai multe oferte last minute sunt disponibile pentru destinaţiile din Grecia.

De exemplu, un pachet în Insula Corfu, care include zbor charter cu plecare din Bucureşti pe data de 3 iulie şi cazare şapte nopţi cu demipensiune la un hotel de trei stele costă 349 de euro de persoană, preţ cu 25% mai mic decât tariful iniţial. Pe insula Creta, în zona Heraklion, o persoană poate plăti cu 20% mai puţin pentru un pachet all inclusive într-un hotel de trei stele şi transport cu charter avion, suma fiind de 399 de euro de persoană. Cei care prind ofertele last minute în Lefkada pot beneficia de o reducere de 45%; astfel, un pachet care include zbor charter din Bucureşti şi şapte nopţi de cazare la un studio costă 219 euro de persoană.

Către Santorini ori Rhodos, turiştii pot zbura fără să plătească taxele de aeroport.

În sezonul estival din acest an, Christian Tour operează 40 de avioane charter pe săptămână către destinaţii populare din Grecia (Creta – Heraklion şi Chania, Santorini, Zakynthos, Corfu, Lefkada, Rhodos), Turcia (Antalya, Bodrum, Kusadasi), Spania (Mallorca, Tenerife, Gran Canaria) şi Egipt (Hurghada, Sharm el Sheikh), cu plecare de pe principalele aeroporturi din ţară: Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Oradea, Arad şi Iaşi.

Pe lângă charterele cu avionul, turiştii pot călători şi cu charterele cu autocarul în destinaţii din Grecia (Corfu, Zakynthos, Thassos, Paralia Katerini, Evia, Parga, Hakidiki, Lefkada, Olympic Beach) şi Bulgaria (Nisipurile de Aur, Albena, Sunny Beach).

Christian Tour, companie condusă de fraţii Cristian şi Marius Pandel, deţine 40 de agenţii proprii în România şi este prezent peste hotare în Polonia, Serbia, Republica Moldova, Grecia, Turcia, Spania şi Statele Unite ale Americii (divizia online).

Christian Tour a încheiat anul 2017 cu vânzări de peste 67 de milioane de euro.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.