Cheltuielile online ale consumatorilor americani au crescut spectaculos, cu 24,1 miliarde de dolari, în perioada 8–11 iulie, cunoscută acum drept ”Black Friday de vară”, depăşind prognozele iniţiale ale Adobe Analytics, pe fondul reducerilor consistente la articolele pentru începutul şcolii, relatează Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Potrivit raportului publicat sâmbătă de Adobe, vânzările online au crescut cu 30,3% în timpul campaniilor de reduceri derulate de retaileri mari, precum Amazon Prime Day, peste estimarea iniţială de 28,4%. În aceeaşi perioadă a anului trecut, vânzările au fost de 14,2 miliarde de dolari, ceea ce înseamnă o creştere anuală de 11%.

Evenimentul Prime Day este tot mai asociat cu pregătirile pentru şcoală, consumatorii profitând de ofertele timpurii pentru a achiziţiona produse esenţiale şi a evita aglomeraţia de la finalul verii.

Mari retaileri precum Amazon.com, Walmart, Target şi Best Buy au lansat campanii de reduceri agresive, încurajând achiziţiile chiar şi pentru produse premium care altfel ar fi fost evitate.

Amazon şi-a extins perioada promoţională la 96 de ore, faţă de cele 48 obişnuite, promovând reduceri în domenii variate – de la îmbrăcăminte la electronice.

Valul de reduceri vine într-un context tensionat, marcat de incertitudini comerciale cauzate de politicile tarifare imprevizibile ale administraţiei Trump şi de apropierea termenului limită din 1 august pentru renegocierea acordurilor comerciale.

Conform Adobe, cumpărăturile pe mobil au dominat tranzacţiile online în timpul evenimentului Prime Day, generând 53,2% din totalul vânzărilor, peste estimarea de 52,5%.

Reducerea medie aplicată de retaileri americani a fost între 11% şi 24%, uşor peste estimarea anterioară de 10%–24%. Cele mai mari reduceri au fost la îmbrăcăminte – 24% faţă de 20% anul trecut – în timp ce electronicele au avut discounturi de 23%, similar cu nivelurile anterioare.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.