Directorul general al Ferrari, Benedetto Vigna, a declarat joi că producătorul auto de lux este pregătit pentru eventualele tarife impuse de SUA asupra constructorilor europeni.
”Suntem pregătiţi cu unele contramăsuri”, a afirmat Vigna într-un interviu acordat CNBC la evenimentul CONVERGE LIVE din Singapore.
”Ne aflăm într-o fază de planificare a scenariilor pentru a gestiona cât mai bine orice se va întâmpla”, a adăugat acesta, fără a oferi detalii despre măsurile specifice pe care Ferrari le-ar putea lua.
10 iunie Perspectivele macroeconomice şi fiscale ale României
CEO-ul a subliniat că firma urmăreşte evoluţiile politice şi comerciale, aşteptând confirmarea oficială a tarifelor, după ce preşedintele SUA, Donald Trump, a ameninţat cu taxe de aproximativ 25% pentru producătorii auto globali.
„Vedem ce se va întâmpla în următoarele săptămâni, în următoarea lună… Suntem toţi în aceeaşi situaţie în ceea ce priveşte tarifele”, a precizat Vigna.
Industria auto europeană, afectată de incertitudinile comerciale
Producătorii auto europeni se confruntă cu o perioadă de incertitudine legată de politicile comerciale, ameninţarea tarifelor impuse de SUA stârnind îngrijorări în rândul marilor producători şi al furnizorilor de echipamente originale (OEM).
Tarifele ar putea avea un impact semnificativ asupra industriei auto, având în vedere lanţurile globale de aprovizionare şi dependenţa puternică de operaţiunile de producţie din America de Nord, în special din Mexic.
Pentru producătorii auto care respectă reglementările acordului SUA-Mexic-Canada (USMCA), tarifele au fost amânate până pe 2 aprilie.
Ferrari, un caz aparte în industria auto europeană
Analiştii consideră că Ferrari ar putea fi mai puţin afectată decât alţi producători europeni de eventualele tarife impuse de SUA. Având în vedere poziţionarea sa exclusivistă, compania ar putea transfera costurile suplimentare către consumatori mai uşor decât alţi producători.
De asemenea, Ferrari îşi produce integral automobilele în Italia, fără a depinde de unităţi de producţie externe, ceea ce reduce impactul lanţurilor globale de aprovizionare asupra afacerii sale.
Creştere solidă şi lansarea primului model electric
Comentariile CEO-ului vin la scurt timp după ce Ferrari a raportat o creştere semnificativă a profitului net în 2024, susţinută de un mix favorabil de produse şi de cererea în creştere pentru personalizarea modelelor sale.
Compania rămâne pe drumul stabilit pentru lansarea primului său model electric, eveniment programat pentru 9 octombrie, la sediul din Maranello, Italia.
Acest model EV va fi unul dintre cele şase noi modele pe care Ferrari intenţionează să le dezvăluie în acest an.
În ceea ce priveşte evoluţia bursieră, acţiunile Ferrari listate la Milano au înregistrat o creştere de aproximativ 0,5% de la începutul anului.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.