Banca de stat CEC Bank a anunţat luni că a încheiat anul trecut cu un profit brut de 222,7 milioane lei, de 14 ori mai mare faţă de anul anterior, când a realizat un profit brut de 15,8 milioane lei, înregistrând astfel cea mai bună performanţă financiară din ultimii zece ani, ca urmare a îndeplinirii strategiilor adoptate.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Valoarea netă a bilanţului la finele anului 2017 a fost de 31,65 milioane lei, mai mare cu 12% faţă de anul 2016. Rezultatul a avut la bază creşterea soldului de depozite noi atrase de la clientela bancară şi nebancară, ceea ce a susţinut evoluţia pozitivă a activelor generate din activitatea de creditare. Acest fapt a determinat creşterea cotei de piaţă în funcţie de volumul activelor, de la 7,16% la finalul anului 2016, la 7,42% la finalul anului 2017, banca menţinându-şi astfel poziţia în top 7 bănci din sistemul bancar românesc”, arată un comunicat al băncii.

În anul 2017, portofoliul de credite în sold aferent clientilor persoane juridice a crescut cu circa 9% faţă de anul 2016, în timp ce la nivelul sistemului bancar acest indicator a înregistrat o creştere de numai 3%.

De asemenea, banca şi-a majorat şi portofoliul de credite în sold acordate persoanelor fizice, care a înregistrat o creştere cu 12% în anul 2017 faţă de anul precedent, comparativ cu sistemul bancar unde creşterea a fost de circa 8%.

”Conform misiunii asumate, CEC Bank continuă să susţină cu precădere IMM-urile, agricultura şi administraţiile publice locale. O atenţie deosebită este acordată cofinanţării proiectelor finanţate din fonduri europene. Pentru anul 2018 ne-am propus o creştere a activităţii, în special în zona creditării, cu impact vizibil asupra creşterii eficienţei şi îmbunătăţirii indicatorilor prudenţiali. La data de 30 aprilie 2018, banca a obţinut un profit brut de 122,6 milioane lei, semnificativ mai mare faţă de obiectivele asumate pentru perioada ianuarie-aprilie 2018", a declarat Radu Graţian Gheţea, preşedinte director-general CEC Bank.

Creşterea reală a soldului total de credite a fost de 12%, dar aceasta a fost diminuată de operaţiunile din 2017 de reducere directă a valorii contabile brute a creditelor ("write-off"), ajungând la 10%, comparativ cu valoarea de 6% înregistrată de sistemul bancar.

În ceea ce priveşte volumul de credite noi acordate în anul 2017, acesta a crescut faţă de anul 2016 cu 16%, în timp ce creşterea înregistrată de sistemul bancar a fost de numai 7%. Creşteri semnificative s-au înregistrat pe ambele segmente de clientelă, respectiv 17% creştere CEC Bank faţă de 8% sistem bancar pentru credite noi persoane juridice şi 14% creştere CEC Bank comparativ cu 7% sistem bancar pentru credite noi persoane fizice.

”Activitatea de creditare a înregistrat însă un ritm de creştere mult mai intens decât imaginea pe care o oferă soldurile din bilanţ, întrucât creditele acordate clienţilor care activează în agricultură sunt acordate şi rambursate integral în cursul anului, iar unele dintre creditele aprobate în anul 2017 şi neutilizate până la finalul anului nu sunt reflectate în soldul bilanţier.

De asemenea, CEC Bank a finanţat până la sfârşitul anului 2017 un număr de 42.500 proiecte eligibile pentru accesarea de fonduri europene, pentru care valoarea însumată a granturilor se ridică la peste 12,91 milioane lei.

Soldul depozitelor atrase de la clientela nebancară a înregistrat în anul 2017 o creştere cu 4% faţă de anul precedent, în condiţiile în care banca deţine suficiente lichidităţi şi a aplicat o politică de temperare a atragerii acestor surse.

Banca mai anunţă că a înregistrat o îmbunătăţire semnificativă a calităţii activelor. Astfel, rata expunerilor neperformante din credite şi avansuri a înregistrat la 31 decembrie 2017 o scădere cu 2,84% faţă de nivelul înregistrat la data de 31 decembrie 2016.

”Rata creditelor neperformante din împrumuturi şi avansuri acordate clienţilor persoane fizice, cu un nivel de 2,91% la data de 31 decembrie 2017 (sub media înregistrată la nivelul sistemului bancar de 5,75%), reflectă o calitate ridicată a portofoliului de credite acordate persoanelor fizice, fiind în scădere cu 1,52% faţă de nivelul înregistrat la data de 31 decembrie 2016. Tendinţa pozitivă privind calitatea portofoliului de credite se menţine şi în anul curent”, mai informează banca.

CEC Bank are o reţea de 1.022 de unităţi, din care 480 sunt situate în mediul rural.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.