Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a anunţat luni că va introduce la începutul anului 2020 un program pilot destinat intermediarilor care activează sau care intenţionează să activeze ca Market Maker pentru acţiuni, în vederea îmbunătăţirii lichidităţii acţiunilor respective.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Prin implicarea în program, aceştia beneficiază de comisioane mai mici, reduceri şi, în mod suplimentar, bonusuri, condiţionat de îndeplinirea anumitor criterii specifice”, arată BVB într-un comunicat.

Astfel, BVB a redefinit programul de Market Maker pentru acţiuni, actualizare care va intra în vigoare din data de 1 ianuarie 2020, obiectivul vizat fiind ca Market Making-ul să atingă cel puţin 15% din totalul activităţii de tranzacţionare pe segmentul de acţiuni.

”Reconfigurarea programului de Market Maker vizează un accent mai mare pe parametri cantitativi faţă de cei calitativi, după cum urmează: flexibilizarea parametrilor de ordin calitativ: parametri zilnici de cotare (perioada minimă pentru menţinerea cotaţiilor într-o şedinţă de tranzacţionare, spread maxim), eliminarea indicatorului lunar de conformitate privind numărul de şedinţe dintr-o lună; reconfigurarea termenilor programului, prin includerea unor indicatori cantitativi: termeni de bază – care vizează ca îndeplinirea zilnică a parametrilor de cotare pentru o acţiune (perioada minimă de cotare, spread maxim) să implice acordarea comisioanelor standard de Market Maker pentru tranzacţiile efectuate de un Market Maker pe contul House în piaţa principală REGS”, informează BVB.

Reconfigurarea termenilor programului poate include şi indicatori cantitativi precum termenii suplimentari, prin care se acordă reduceri sau bonificaţii, în condiţiile în care valoarea zilnică tranzacţionată pe contul House (cumpărare şi vânzare) de către un Market Maker pe acţiunea respectivă în Piaţa Principală depăşeste anumite praguri valorice stabilite.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.