BRD-Groupe Société Générale, a treia bancă din România după valoarea activelor, a înregistrat anul trecut un profit net de 1,415 miliarde lei (310 milioane euro), în creştere cu 85,3% faţă de anul anterior, pe baza veniturilor solide din activitatea de bază şi a costului de risc pozitiv, potrivit datelor publicate joi de bancă.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Venitul net bancar a ajuns la 2,786 miliarde lei, în creştere cu +4,9% faţă de anul trecut, excluzând elementele nerecurente, pe fondul unei creşteri foarte robuste a veniturilor nete din dobânzi.

Astfe, veniturile nete din dobânzi au înregistrat o creştere foarte robustă de +8,4% faţă de anul anterior, generată în principal de evoluţia solidă a volumelor, creşterea ratelor de dobândă având, de asemenea, o contribuţie pozitivă în ultimul trimestru al anului.

”Veniturile nete din comisioane (-1,2% faţă de anul precedent) au fost influenţate în mod nefavorabil de presiunea asupra comisioanelor aferente operaţiunilor bancare, dar au beneficiat de venituri mai mari din activităţi de administrare a activelor şi pe pieţe de capital”, se arată în comunicat.

Cheltuielile operaţionale au ajuns la 1,473 miliarde lei, +4,1% faţă de anul anterior, ca urmare a costurilor mai ridicate cu forţa de muncă şi a avansului investiţiilor pe segmentul IT, în proiectele de transformare a modelului de afaceri la nivelul băncii.

”Grupul BRD a continuat să îşi îmbunătăţească performanţa operaţională, rezultatul operaţional brut crescând cu +5,9% faţă de anul trecut, după ajustarea cu elementele nerecurente. Indicatorul cost/venit din activitatea de bază, la nivel de grup, a ajuns la 52,0% faţă de 52,4% în 2016”, se arată în comunicat.

Totodată, numărul de clienţi activi a crescut cu 41.000 faţă de anul trecut, dintre care persoanele fizice cu 38.000 şi micile companii cu 3.000. Gradul de echipare a clienţilor persoane fizice (număr mediu de produse pe client activ) a continuat să crească până la 4,16 de la 4,07 la finalul lui 2016.

”Calitatea portofoliului de credite s-a îmbunătăţit în continuare, rata creditelor neperformante fiind redusă la 6,6% la finalul lui 2017 faţă de 10,5% la finalul lui 2016, în timp ce gradul de acoperire s-a menţinut solid la 74,2%, comparativ cu 76,6% la finalul lui 2016 (toţi indicatorii conform metodologiei ABE). Costul net al riscului a înregistrat o eliberare netă de provizion de 360 milioane lei datorită unor recuperări pe portofoliul de clienţi non retail, recunoaşterii unor despăgubiri din asigurări şi câştigului din vânzarea de portofolii de credite neperformante”, se arată în comunicat.

Stocul de contracte de internet şi mobile banking pentru clienţi persoane fizice a ajuns la aproape 1,4 milioane, +21% faţă de anul anterior, iar numărul abonaţilor MyBRD Mobile a crescut cu +45%.

BRD, a treia bancă de pe piaţă după active, este controlată de grupul francez Société Générale, care deţine circa 60,2% din capital. BRD este listată la Bursa de Valori Bucureşti şi are o valoare de piaţă de 8,474 miliarde lei (1,84 miliarde euro), la ultimul preţ de închidere.

În 2016, BRD a pierdut locul al doilea în sistemul bancar românesc după valoarea activelor, fiind depăşită de Banca Transilvania. BRD a ocupat poziţia a doua a podiumului pieţei bancare aproape două decenii, din 1999, după prăbuşirea Bancorex.

Principalii competitori ai BRD în România sunt BCR, Banca Transilvania, Raiffeisen, Unicredit şi ING.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.