Executivii YouTube ar fi fost conştienţi de problema clipurilor care răspândesc informaţii false şi îndeamnă la ură, însă au preferat să nu facă nimic pentru a nu scădea engagement-ul.
Conform mai multor foşti angajaţi YouTube, citaţi de Bloomberg, şefii companiei ar fi fost avertizaţi în mod repetat cu privire la conţinutul toxic, însă aceştia l-au ignorat şi au încurajat angajaţii să facă acelaşi lucru.
Executivii companiei s-ar fi temut că, dacă descurajează acest tip de conţinut, va scădea nivelul engagement-ului, care, la rândul său, putea afecta veniturile din reclame ale companiei.
13 octombrie - Oraşul meu acasă şi la birou (ediţia a IV-a)
Avertismentele ar fi venit chiar din partea propriilor angajaţi, îngrijoraţi de numărul foarte mare clipuri care includ informaţii “incendiare” şi ştiri false, dar şi de propagarea nestingherită a mesajelor care îndeamnă la ură.
În fapt, cinci angajaţi seniori şi-ar fi dat demisia în ultimii ani din cauza ignorării intenţionate a acestui tip nociv de conţinut video, conform informaţiilor obţinute de Bloomberg sub protecţia anonimatului.
Un purtător de cuvânt al YouTube a contrazis parte a informaţiilor, arătând că platforma de video a făcut eforturi mari în ultimii doi ani pentru eliminarea conţinutului toxic.
Însă, problema indicată de foştii angajaţi datează dinainte de aceşti doi ani. YouTube s-a văzut nevoită să ia măsuri abia după ce publisherii au început să-şi întrerupă campaniile ca urmare a faptului că acestea rulau alături de clipuri care le afectau brandul.
Chiar şi în prezent, conform unei investigaţii făcute de Motherboard, YouTube găzduieşte numeroase clipuri care fac propagandă neo-nazistă.
Alphabet nu face publice veniturile obţinute de YouTube, însă o estimare neoficială arată că acestea se ridică la peste 16 miliarde de dolari pe an.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.