Anul trecut, 1.541.269 de numere de telefon au fost portate (şi-au schimbat operatorul, dar nu şi utilizatorul), cele mai multe portări fiind realizate în lunile martie şi noiembrie 2023, anunţă Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM). ANCOM a primit anul trecut 450 de petiţii privind portarea numerelor de telefon, utilizatorii semnalând în special aspecte legate de anularea proceselor de portare, în contextul în care au fost reofertaţi de către furnizorii la care intenţionau să renunţe, precum şi rezilierea contractului aferent numărului de telefon alocat iniţial provizoriu.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”În anul 2023 a continuat tendinţa de creştere a volumului de numere de telefon portate, fiind stabilit un nou record de portări, de la lansarea, în 2008, a serviciului de portabilitate. Astfel, anul trecut, 1.541.269 de numere de telefon şi-au schimbat operatorul, dar nu şi utilizatorul. Din totalul numerelor portate, 96%, adică 1.472.946, sunt numere de telefonie mobilă. Recorduri au fost înregistrate şi în ceea ce priveşte numărul mediu de portări pe lună, acesta atingând valoarea de 128.439. Cele mai multe portări, de peste 140.000, au fost realizate în lunile martie şi noiembrie 2023”, anunţă ANCOM.

În procesele de portare desfăşurate în 2023 au fost implicaţi 37 de furnizori de telefonie fixă şi mobilă. Din totalul portărilor aferente anului trecut, 87% au fost realizate de către utilizatori – persoane fizice şi 13% de către persoane juridice.

De la introducerea serviciului de portabilitate în România, care a avut loc în octombrie 2008, peste 11 milioane de numere au fost transferate între reţele. Dintre acestea, 10 milioane sunt numere de telefonie mobilă (90%) şi 1 milion de numere sunt de telefonie fixă.

În anul 2023 au fost portate 1.472.946 de numere de telefonie mobilă. RCS & RDS este furnizorul care a primit, prin portare, cele mai multe numere mobile, respectiv 866.855, fiind urmat de Vodafone cu 289.838 de numere primite şi Orange cu 181.522. Telekom Romania Mobile Communications a primit 111.751 de numere, Orange Romania Communications 22.876 şi alţii 104.

Din totalul numerelor de telefonie mobilă portate în 2023, 58% (851.637) au fost numere utilizate pe bază de abonament.

În anul 2023 au scăzut cu 16% portările numerelor de telefonie fixă. Astfel, au fost portate 68.323 de numere de telefonie fixă. Majoritatea utilizatorilor au optat pentru ofertele următorilor furnizori: RCS & RDS (24.276 numere), Orange (13.344) şi Vodafone (11.903).

Din totalul numerelor fixe portate în 2023, 11.313 au fost numere independente de locaţie, numere cu acces gratuit şi numere cu tarif special.

Pe parcursul anului trecut ANCOM a primit 450 de petiţii privind portarea numerelor de telefon, utilizatorii semnalând în special aspecte legate de anularea proceselor de portare, în contextul în care au fost reofertaţi de către furnizorii la care intenţionau să renunţe, precum şi rezilierea contractului aferent numărului de telefon alocat iniţial provizoriu. Amintim că, începând cu data de 15 august 2023, în eventualitatea în care procesul de portare nu se finalizează, furnizorul acceptor trebuie să ceară abonatului, în termen de 30 de zile de la ultima zi din intervalul de portare, acordul pentru continuarea relaţiei contractuale prin intermediul numărului de telefon alocat provizoriu, în caz contrar contractul aferent acestui număr încetând de drept, fără niciun fel de formalităţi.

ANCOM a creat pentru informare site-ul www.portabilitate.ro, unde utilizatorii pot afla în ce reţea funcţionează orice număr de telefon folosit în România, chiar dacă a fost portat. Site-ul oferă detalii cu privire la paşii care trebuie urmaţi pentru a porta un număr de telefon, răspunsuri la întrebări care apar frecvent în situaţia portării numerelor, dar şi sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare.

Utilizatorii care doresc să-şi porteze numărul de telefon sunt sfătuiţi să verifice contractul pe care îl au cu operatorul actual. În cazul în care perioada minimă contractuală nu a expirat, cel mai probabil vor fi în situaţia de a plăti penalităţi pentru rezilierea anticipată a contractului, în special dacă a fost achiziţionat şi un terminal odată cu serviciile de comunicaţii.

ANCOM precizează că acordă sprijin operatorilor pentru desfăşurarea corespunzătoare a proceselor de portare, dar nu poate aproba, refuza sau anula cererile de portare (toate acestea fiind realizate de furnizori, la cererea utilizatorilor şi cu respectarea legislaţiei în vigoare).

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.