La mijlocul lunii aprilie, creşterile traficului de internet şi de voce înregistrează o tendinţă de stabilizare, în cazul traficului de internet fiind de aproximativ 28% în reţelele fixe şi 4% în reţelele mobile, în timp ce traficul de voce a înregistrat creşteri medii de circa 10% în reţelele mobile şi 6% în reţelele fixe, comparativ cu sfârşitul lunii februarie a acestui an, a anunţat joi Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Datele colectate de ANCOM arată că, la mijlocul lunii aprilie, creşterile traficului de internet şi de voce înregistrează o tendinţă de stabilizare, în cazul traficului de internet fiind de aproximativ 28% în reţelele fixe şi 4% în reţelele mobile, în timp ce traficul de voce a înregistrat creşteri medii de circa 10% în reţelele mobile şi 6% în reţelele fixe, comparativ cu sfârşitul lunii februarie 2020", arată autoritatea într-un comunicat.

Reprezentanţii ANCOM spun că această creştere a traficului de voce şi de date vine în contextul implementării tot mai intense a muncii la distanţă.

“Creşterea traficului de voce şi de date vine în contextul implementării tot mai intense a muncii la distanţă, a mutării cursurilor şcolare şi universitare în mediul online şi a creşterii semnificative a componentei de divertisment online, pe fondul măsurilor de distanţare socială sau autoizolare, ceea ce a condus la modificarea comportamentului de consum. Astfel, românii care stau acasă au început să utilizeze pentru voce sau date pe dispozitivele mobile mai degrabă conexiunea Wi-Fi a routerului de acasă, decât internetul mobil, fapt care explică o creştere mai pronunţată a traficului de date în reţelele fixe şi o aplatizare a creşterii internetului mobil. După o creştere abruptă a traficului de internet în luna martie, în prezent observăm o stabilizare a creşterii, la niveluri relativ ridicate, pe care reţelele din România, cu o mare componentă de fibră optică, le pot susţine şi gestiona, mult mai bine decât reţelele din multe alte state mai dezvoltate la alte capitole decât noi, dar având încă o mare componentă de cupru în reţelele telecom naţionale”, a declarat Eduard LOVIN, vicepreşedintele ANCOM.

Conform informaţiilor transmise de furnizori, se poate estima că traficul de date realizat în reţelele mobile a crescut în ultima perioadă cu circa 4%.

În acelaşi timp, în reţelele fixe creşterea este semnificativă, de 28%, încadrându-se în media înregistrată la nivel global, unde s-au observat creşteri de 25-30% ale traficului de internet în prima lună de pandemie Covid-19.

De asemenea, estimările arată că traficul de voce a crescut cu aproximativ 10% în reţelele mobile, respectiv cu 6% în reţelele fixe. În plus, se constată o modificare a orei de vârf pentru traficul de apeluri realizat în zilele lucrătoare, de la orele de seară la cele din mijlocul zilei (orele 11-12).

De altfel, cu excepţia traficului de date realizat în reţelele mobile, toate celelalte categorii de trafic analizate înregistrează creşteri mai mari decât cele înregistrate în ultimele semestre.

La solicitarea ANCOM, cei mai importanţi furnizori au transmis creşterile traficului înregistrate în prima parte a lunii aprilie (săptămâna 6-12 aprilie 2020), luând ca perioadă de referinţă (stare de normalitate) ultima săptămână a lunii februarie, în care s-a confirmat în România primul caz de Covid-19 (25 februarie 2020).

"Pe fondul modificării cererii de consum din partea utilizatorilor, operatorii de reţele si furnizorii de conţinut online au luat măsuri pentru gestionarea cât mai eficientă a traficului, variind de la codec-uri mai bune şi protocoale de criptare mai eficiente, la diverse reguli pentru o mai bună gestionare a traficului, în special a vârfurilor de trafic. La nivel european, furnizori importanţi de fluxuri video au redus calitatea transmisiei video pentru evitarea congestionării reţelelor şi menţinerea experienţei de utilizare a serviciilor pentru utilizatori", arată ANCOM.

În România, pentru a asigura continuitatea furnizării serviciilor în cazul creşterii traficului de date, furnizorii au luat măsuri pentru a monitoriza mai eficient capacitatea disponibilă a reţelei şi a interveni unde este necesar, pentru a moderniza echipamentele de reţea şi a simplifica şi eficientiza procesul de achiziţii, dar şi unele măsuri privind optimizarea utilizării resurselor tehnice. În prezent, reţelele din România pot susţine şi gestiona eficient creşterea cererii, astfel încât utilizatorii să se bucure în continuare de conectivitate în parametri buni.

"ANCOM va monitoriza constant situaţia şi măsurile luate de furnizori pentru a asigura funcţionarea corespunzătoare a reţelelor şi serviciilor publice de comunicaţii electronice, gradul de încărcare a reţelelor şi eventualele congestii", informează autoritatea.


 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.