Autoritatea de supraveghere antitrust al Franţei a declarat marţi că a emis o declaraţie de obiecţie împotriva Apple, invocând îngrijorarea că aceasta ar fi putut încălca reglementările legate de utilizarea datelor utilizatorilor iPhone în scopuri publicitare, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Instituţia este îngrijorată că Apple ar putea ”abuza de poziţia sa dominantă prin implementarea unor condiţii discriminatorii, neobiective şi netransparente pentru utilizarea datelor utilizatorilor în scopuri publicitare”, se arată într-un comunicat.

Declaraţia declanşează o procedură antitrust în timpul căreia compania îşi va putea exprima punctul de vedere, a spus autoritatea de reglementare.

Apple a negat acuzaţia.

Mecanismul ”oferă utilizatorilor mai mult control, solicitând tuturor aplicaţiilor să ceară permisiunea înainte de a le urmări”, a spus compania într-o declaraţie trimisă prin e-mail, adăugând că ”va continua să colaboreze în mod constructiv” cu autoritatea de reglementare franceză.

Patru grupuri franceze din industria de publicitate online au depus o plângere antitrust în 2020 împotriva Apple, pentru modificările aduse de companie în ceea ce priveşte caracteristicile de confidenţialitate, atunci când a început să întrebe proprietarii de iPhone dacă sunt gata să permită aplicaţiilor să culeagă date utilizate pentru definirea şi trimiterea reclamelor vizate, numită App Tracking Transparency (ATT).

Funcţia a dus la scăderi ale veniturilor pentru editori, au spus grupurile de lobby din industrie.

Cele patru asociaţii - IAB France, MMAF, SRI şi UDECAM - au afirmat că modificările aduse de Apple nu au respectat regulile de confidenţialitate ale Uniunii Europene, invocând faptul că, în timp ce mecanismul de înscriere se aplica pentru dezvoltatorii terţi, aplicaţiile proprii Apple nu l-au inclus.

”Aplicaţiile Apple nu afişează un prompt ATT deoarece nu urmăresc, ceea ce înseamnă că nu leagă datele utilizatorului sau dispozitivului cu datele utilizatorului sau dispozitivului colectate de la aplicaţiile, site-urile web sau proprietăţile offline ale altor companii în scopuri de publicitate direcţionată sau de măsurare a reclamelor şi nici nu partajează datele despre utilizatori sau dispozitive cu brokerii de date”, a spus Apple.

”Apple îşi menţine afacerea de publicitate la un standard de confidenţialitate mai înalt decât îl cere oricărui alt dezvoltator”, a adăugat compania.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.