Conciliatorii care lucrează pentru platforma de soluţionare alternativă a litigiilor în domeniul financiar non-bancar (SAL-Fin), lansată de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) în iulie anul trecut, au obligaţia de a se abţine de la soluţionarea unei cereri în cazul în care sunt sau au fost angajaţi ai unui asigurător implicat în litigiul respectiv, a informat marţi ASF, ca răspuns la acuzaţiile aduse de Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În luna iulie a anului trecut, ASF a lansat oficial o entitate de Soluţionare Alternativă a Litigiilor (SAL-Fin) în domeniul financiar non-bancar, o platformă prin care consumatorii pot să ajungă la înţelegeri în afara instanţelor de judecată cu firmele de asigurări sau cu fondurile de pensii, în caz de litigii.

Potrivit ASSAI, 35% dintre conciliatorii SAL-Fin ai ASF ar fi incompatibili cu functia pe care o deţin şi s-ar afla într-un conflict grav de interese pentru că sunt angajaţi cu forme legale ai firmelor de asigurări.

”ASSAI a transmis consiliului ASF o solicitare de revocare a mandatului colegiului SAL-Fin, retragerea autorizaţiei de practică a conciliatorilor SAL-Fin incompatibili, retragerea autorizaţiei de practică a conciliatorilor SAL-Fin care, deşi nu îndeplineau criteriile de experienţă şi/sau pregătire, au fost admişi să practice această activitate, precum şi modificarea regulamentului SAL-Fin prin dezbatere publică transparentă”, se arată în comunicatul ASSAI.

Potrivit ASF, conciliatorii au obligaţia să se abţină de la soluţionarea cererii în care au fost desemnaţi de către un consumator, în cazul în care lucrează sau au lucrat pentru asigurătorul implicat în litigiu.

”Prin urmare, nu a existat niciun caz soluţionat prin intermediul SAL-Fin în care un conciliator să fie salariat sau să fi fost remunerat direct sau indirect de către acesta. Mai mult decât atât, consumatorul are la dispoziţie toate informaţiile necesare pentru a decide dacă doreşte sau nu să fie reprezentat de către un conciliator care lucrează în domeniu, având posibilitatea să sesizeze orice fel de abatere pe care o constantă în cadrul soluţionării”, se arată în comunicatul ASF.

Autoritatea a precizat că eventualele probleme cu conciliatorii sunt judecate de plenul concilatorilor, care reprezintă corpul experţilor, independenţi de ASF, care deliberează asupra problemelor.

”Până la această dată, nu au existat contestaţii privind imparţialitatea conciliatorilor în cadrul procedurilor soluţionate. Hotărârile şi încheierile date de către conciliatorii SAL-Fin au fost acceptate de părţi în proporţie de peste 99%, existând doar o singură hotărâre atacată pe rolul instanţelor judecătoreşti”, se arată în comunicat.

Conciliatorii SAL-Fin au primit, până în prezent, 120 de cereri de soluţionare, dintre care 98 au fost acceptate, 16 sunt în proces de conciliere, 75 sunt soluţionate, iar una este contestată.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.