Veniturile producătorilor de aplicaţii pentru dispozitivele mobile au înregistrat o nouă creştere semnificativă, de această dată şi cu contribuţia izolării sociale forţate de pandemie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

La 50,1 miliarde de dolari au ajuns veniturile producătorilor de aplicaţii în prima parte a anului, conform datelor furnizate de Sensor Tower. Creşterea faţă de anul trecut este de 23.4%.

A crescut, în acelaşi timp, numărul instalărilor iniţiale (aplicaţii descărcate pentru prima dată de un utilizator). Acestea au ajuns la 71.5 miliarde, în creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent cu 26,1%.

Aşa cum era normal, cele mai multe download-uri au fost contorizate în Play Store, magazinul oficial de aplicaţii pentru Android - platformă care deţine cea mai mare parte din piaţă. 53,2 miliarde de instalării au fost făcute prin Play Store, cu 27,35 mai mult de la an la an.

Numărul instalărilor din App Store a ajuns în prima parte a anului la 18,3 miliarde. Faţă de aceeaşi perioadă din 2019, creşterea în acest caz este de 22,8%.

În schimb, App Store domină copios la capitolul venituri generate pentru dezvoltatori. Platforma celor de la Apple produce de aproape două ori mai mulţi bani decât Play Store şi, la fel de impresionant, are în continuare un ritm mai mare de creştere.

Veniturile din App Store au ajuns în prima jumătate a anului la 32,8 miliarde, în creştere faţă de anul trecut cu 24,7%. Google Play a produs în aceeaşi perioadă 17,3 miliarde şi creşte mai încet, cu 21%.

Primul la câştiguri, luând în calcul ambele platforme, este Tinder, care a înregistrat venituri estimate de 433 milioane. Însă, veniturile Tinder scad cu 19 procente faţă de anul trecut, probabil tot din cauza izolării sociale.

YouTube, TikTok, Tencent Video, Netflix, Disney+, iQIVI, Google One, BIGO Live şi LINE Manga completează topul celor mai profitabile 10 aplicaţii mobile în prima jumătate a lui 2020.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.