Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) a anunţat, marţi, după sancţiunile dictate de Consiliul Concurenţei, că turiştii nu vor avea de suferit, iar situaţia care a dus la declanşarea investigaţiei Consiliului Concurenţei a fost cauzată de o serie de ”specificităţi ale pieţei româneşti”, insuficient consolidată şi inadecvat reglementată.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Consiliul Concurenţei a anunţat, luni, că a amendat 13 agenţii de turim şi Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) cu amenzi totale de 11,42 milioane de lei (2,44 milioane euro) pentru coordonarea comportamentului pe piaţă. Investigaţia va continua analiza privind posibilul comportament anticoncurenţial al Tarom, potrivit autorităţii.

Marţi, ANAT a anunaţat că respectă decizia Consiliului Concurenţei şi va onora toate obligaţiile impuse, precizând că a colaborat cu instituţia pe toată durata investigaţiei.

”În al doilea rând, dorim să asigurăm turiştii că aceştia nu au şi nu vor avea în niciun fel de suferit în urma aplicării deciziei Consiliului Concurenţei. Precizăm că situaţia care a dus la investigaţia Consiliului Concurenţei a fost cauzată de o serie de specificităţi ale pieţei româneşti, insuficient consolidată şi inadecvat reglementată”, se arată în comunicat.

Intenţia ANAT şi a agenţiilor membre, în toată această perioadă, a fost de a proteja turiştii de riscuri neprevăzute, precum şi de imposibilitatea de a onora serviciile în condiţii competitive de piaţă sau imposibilitatea de rambursare a costurilor serviciilor neonorate, potrivit asociaţiei.

”A fost vorba de soluţia de supravieţuire găsită de agenţiile de turism corecte care au avut mereu în vedere interesul consumatorilor ca reacţie la eşecul statului de a pune ordine în piaţă. Ne-am fi dorit să putem avea statul ca partener în acest demers, printr-o legislaţie mai bine adaptată”, se arată în comunicat.

Totodată, ANAT a subliniat că va milita pentru îmbunătăţirea cadrului normativ aplicabil, inclusiv corecta transpunere a Directivei europene privind pachetele de servicii de călătorie şi serviciile de călătorie asociate, o necesitate recunoscută şi de către Consiliul Concurenţei.

”În cazul în care lucrul acesta s-ar fi întâmplat în timp util, situaţia ar fi putut fi evitată. ANAT îşi va respecta obligaţia de a organiza şi derula acţiuni de instruire pentru agenţiile membre şi angajaţii acestora, pentru a cunoaşte reglementările din domeniul concurenţei, nu doar în spiritul, ci şi în litera legii”, se arată în comunicat.

Pentru ANAT, acest episod reprezintă atât o lecţie importantă, cât şi un prilej de reformare, iar, începând cu 2019, asociaţia a anunţat că va demara un proces ambiţios de modernizare şi restructurare.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.