Afacerile colaborative, precum Uber sau Airbnb, se vor înmulţi anul viitor, apărând inclusiv iniţiative româneşti, potrivit unei analize a agenţiei de marketing Perceptum.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Accesul rapid, organizarea eficientă şi convenabilă, precum şi utilizarea resurselor existente constituie principalele avantaje ale afacerilor din economia participativă în comparaţie cu serviciile tradiţionale. Pe de altă parte, cel mai mare dezavantaj al acestor afaceri, în România, este lipsa de încredere a populaţiei în tranzacţiile pe internet”, se arată în analiză.

Pe lângă organizarea mai convenabilă a acestor servicii, consumatorii apreciază şi faptul că platformele sau afacerile colaborative sunt fie mai ieftine, fie gratuite, potrivit Perceptum.

”Un alt avantaj este posibilitatea de a face schimb de produse sau servicii, în locul achitării unei sume de bani. De asemenea, faptul că aceste platforme oferă servicii noi sau diferite de ceea ce există pe piaţă este un beneficiu important. În România, unde traficul sufocă deja marile oraşe, iar calitatea unor servicii precum cele de transport lasă mult de dorit, afacerile de tip car sharing, de pildă, pot îmbunătăţi semnificativ mobilitatea urbană”, a declarat directorul general al Perceptum, Raluca Ghilea, în cadrul comunicatului.

Referitor la dezavantajele platformelor colaborative, pe lângă lipsa de încredere în tranzacţiile online, necunoaşterea persoanei sau a entităţii responsabile în cazul producerii unui eveniment nedorit sau a unei probleme reprezintă un mare neajuns. În plus, lipsa de încredere în furnizor sau vânzător, faptul că serviciile sau produsele nu îndeplinesc aşteptările, şi informaţiile reduse cu privire la serviciul pus la dispoziţie sunt printre principalele piedici.

”Problemele întâmpinate recent de Uber şi Taxify în Bucureşti determină, în final, maturizarea pieţei şi dezvoltarea ofertei. Pe de altă parte, autorităţile şi reglementatorii trebuie să înţeleagă că o competiţie transparentă şi corectă aduce beneficii comunităţii şi dezvoltă spiritul antreprenorial. Unul dintre atuurile platformelor colaborative este că furnizorul serviciului poate fi şi beneficiar”, a mai spus Raluca Ghilea.

Potrivit unui Eurobarometru realizat la comanda Comisiei Europene, 52% din români nu aveau cunoştinţă, în 2016, de platformele colaborative, faţă de o medie europeană de 46%. De asemenea, 26% auziseră de acest tip de servicii, însă nu le-au utilizat niciodată. Doar patru din 100 de români folosesc regulat o astfel de platformă, la acelaşi nivel cu media europeană.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.