Alibaba Group a avertizat joi că veniturile principalelor sale divizii de comerţ electronic vor scădea în acest trimestru din cauza epidemiei provocate de coronavirus în China, care i-a perturbat lanţurile de aprovizionare şi livrările, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Avertismentul a fost făcut de directorii grupului în timpul conferinţei de prezentare a rezultatelor financiare ale trimestrului încheiat în decembrie 2019, care au depăşit aşteptările analiştilor şi au generat tranzacţii record în timpul evenimentului Ziua Celibatarilor.

Directorul general Daniel Zhang a spus că revenirea cu întârziere la lucru după vacanţa Anului Nou chinezesc, din cauza epidemiei care a ucis peste 1.350 de oameni în China şi a infectat zeci de mii de oameni, a provocat probleme pentru comercianţi şi a întârziat respectarea comenzilor.

Zhang a arătat că livrările de mâncare au scăzut în termeni anuali, din cauza închiderii multor restaurante.

Compania a înregistrat o creştere a comenzilor pentru produsele supermarketurilor sale Hema, dar acestea au fost ţinute în loc de capacitatea limitată de livrare.

Directorul financiar Maggie Wu a spus că majoritatea afacerilor bazate pe produse fizice vor consemna probabil un declin al veniturilor în actualul trimestru.

În pofida acestor estimări, Zhang a spus că începând de luni a observat că oamenii din marile oraşe au început să revină la muncă, iar reţelele de logistică încep să îşi reia activităţile normale.

Acesta a mai spus că DingTalk, aplicaţia de chat a companiei, a înregistrat o creştere explozivă în timpul crizei, fiind folosită pentru munca la distanţă şi lecţii online.

“Profiturile Alibaba din următoarele două trimestre vor suporta în mod sigur impactul epidemiei provocate de coronavirus. Cu toate acestea, afacerile companiei sunt suficient de solide pentru a suporta declinul temporar, iar divizia de cloud computing va avea o perspectivă pozitivă”, a spus Jesse Cohen, analist senior pentru platforma Investing.com.

Alibaba raportează de obicei cele mai mari venituri în trimestrul încheiat în decembrie, datorită Zilei Celibatarilor, care are loc în noiembrie. Compania a anunţat că vânzările care au avut loc în timpul evenimentului de 24 de ore au atins un nivel record de 38,4 miliarde de dolari.

Grupul generează venituri prin vânzare de publicitate şi servicii promoţionale către comercianţi terţi, care îşi listează produsele pe platformele sale de comerţ electronic Taobao şi Tmall.

Alibaba a arătat că susţine combaterea epidemiei prin asigurarea livrărilor de bunuri de primă necesitate şi introducerea unor măsuri de susţinere pentru comercianţi.

Divizia MYBank a Ant Financial, afiliată a grupului Alibaba, a anunţat că va oferi împrumuturi de 20 de miliarde de yuani (2,9 miliarde dolari) companiilor din China.

Grupul Alibaba este văzut deseori drept o imagine a sănătăţii economiei de consum a Chinei, considerată esenţială de către Beijing pentru continuarea creşterii economice.

Vânzările diviziei de comerţ electronic a Alibaba au urcat cu 38%, la 141,48 de miliarde de yuani în trimestrul trei încheiat pe 31 decembrie, în timp ce veniturile diviziei de cloud computer au crescut cu 62%, la 10,72 de miliarde de dolari.

Profitul net atribuibil acţionarilor ordinari a urcat de la 33,05 miliarde de yuani la 52,31 miliarde yuani.

Veniturile totale au crescut cu circa 38%, la 161,46 miliarde de yuani, depăşind estimările de 159,28 miliarde yuani.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.