BRD, a treia bancă din România după valoarea activelor, a anunţat marţi că a realizat anul trecut venituri din factoring de 822 milioane de euro, în scădere cu 10,7% faţă de anul anterior, iar cota de piaţă a băncii pe acest segment s-a redus de la 25% la 20%, în condiţiile în care piaţa de profil a urcat cu 10%, depăşind 4 miliarde de euro.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Factoringul este un produs financiar prin care o companie "vinde" facturile pe care le are de încasat unui factor, care este, de obicei, o bancă. În schimb, compania primeşte o parte din valoarea facturilor, ca avans, care poate ajunge până la 80% din cuantumul acestora, iar restul la momentul când factorul încasează contravaloarea facturilor de la clienţii companiei.

În 2015, banca a derulat afaceri din factoring de 921 milioane euro, având o cotă de piaţă de 25%.

BRD a derulat anul trecut operaţiuni de factoring cu circa 700 de clienţi, ponderea cea mai mare înregistrându-se în zona bunurilor de larg consum, industria metalurgică, maşini şi echipamente.

Factoringul intern fără regres, prin care banca preia riscul de neplată a debitorilor cedaţi, a fost în continuare cel mai căutat produs, cu o pondere de peste 89% în totalul portofoliului.

"Anul 2017 a debutat bine pentru activitatea de factoring, cea mai mare parte din tranzacţiile negociate anul trecut fiind în curs de finalizare sau chiar implementate deja, astfel încât înregistrăm o creştere în jur de 40% a volumelor", a afirmat Anca Dogaru, directorul adjunct al departamentului Global Transaction Banking al BRD.

Piaţa de factoring, care cuprinde atât bănci, cât şi companii specializate în scontarea şi administrarea de facturi comerciale, a înregistrat anul trecut o creştere de 10% faţă de 2015, depăşind pragul de 4 miliarde euro, potrivit datelor Asociaţiei Române de Factoring (ARF).

BRD este prima bancă din România care a introdus în oferta sa, în 1993, operaţiunile de factoring.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.