Administraţia Federală pentru Aviaţie (FAA) investighează problemele de producţie de la fabrica Boeing unde este produs avionul 737 MAX, semnalate de un fost director care a avertizat că presiunea programului şi oboseala muncitorilor au subminat calitatea şi au mărit riscurile legate de siguranţă, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Directorul, Ed Pierson, a făcut o legătură între senzorii pentru unghiul de atac defecţi ai celor două avioane 737 MAX care s-au prăbuşit provocând moartea a 346 de oameni şi ceeace a numit ”o situaţie haotică şi alarmantă” din fabrica Boeing care a subminat calitatea şi siguranţa.

”Este alarmant că aceşti senzori s-au defectat în timpul mai multor curse cu doar câteva luni după ce avioanele fuseseră produse într-o fabrică unde au avut loc probleme frecvente cu cablurile şi probleme la testele de funcţionare”, a afirmat Pierson în timpul unei audieri în Congres.

”Am asistat la fabrică în haos”, a spus acesta.

În timpul audierii, şeful FAA, Steve Dickson, a confirmat că agenţia nu va aproba reluarea zborurilor avioanelor 737 MAX înainte de sfârşitul anului 2019, citând o serie de paşi care trebuie finalizaţi.

Oficiali federali au declarat în aceaată săptămână că este improbabil ca FAA să aprobe reluarea zborurilor 737 MAX înainte de luna ianuarie, cel  mai devreme, cu toate că unii oficiali consideră că acest lucru nu se va întâmpla până cel puţin în februarie.

Boeing a avertizat că o întârziere semnificativă a aprobării ar putea să oblige compania să reducă sau chiar să înjumătăţească producţia avionului, măsură care ar avea repercusiuni de-a lungul lanţului global de aprovizionare.

Parlamentarii l-au întrebat pe Dickson despre o analiză internă a FAA realizată după prima prăbuşire a unui avion al companiei Lion Air, de anul trecut, care a sugerat existenţa unor riscuri serioase de prăbuşiri de-a lungul vieţii avionului, şi au întrebat de ce raportul nu a dus la măsuri mai agresive.

A doua prăbuşire a unui avion 737 MAX, al companiei Ethiopian Airlines, a avut loc cinci luni mai târziu.

Dickson a mai spus că Boeing ar putea fi amendată pentru că nu a dezvăluit mai devreme problemele avute de avionul 737 MAX.

După audierea sa, Dickson a vorbit cu unii membri ai familiilor victimelor, care l-au presat să se asigure că nu va mai avea loc o prăbuşire similară a unui avion 737 MAX.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.