Acţiunile grupului producător de bunuri de lux LVMH au scăzut miercuri la cel mai scăzut nivel al anului, după ce compania a raportat o încetinire a creşterii veniturilor, care au fost sub aşteptări, transmite.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Acţiunile au scăzut cu 6%, tranzacţionându-se la 689,4 euro pe unitate. La începutul sesiunii, acestea au scăzut la 683,2 euro, cel mai redus nivel din 29 decembrie 2022, potrivit datelor LSEG.

Cea mai mare firmă de lux din lume, văzută ca un punct de referinţă pentru industrie, a afişat rezultate pentru nouă luni şi trimestrul al treilea după închiderea pieţei de marţi.

Raportul a arătat o creştere trimestrială a veniturilor de 9% de la an la an, o încetinire bruscă de la un avans de 17% în trimestrul al doilea.

Analiştii prognozau o creştere de aproximativ 11%.

Veniturile au crescut cu 14% în primele nouă luni ale anului 2023, faţă de creşterea de 20% în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Cele mai multe segmente de afaceri au înregistrat o creştere, deşi a existat o scădere notabilă de 10% a vinurilor şi băuturilor spirtoase în timpul celor nouă luni până în octombrie, pe care compania a atribuit-o normalizării post-Covid-19, stocurilor ridicate în rândul comercianţilor cu amănuntul şi încetinirii vânzărilor de coniac Hennessy în SUA.

”După trei ani excepţionali, creşterea converge către cifre care sunt mai în concordanţă cu media istorică”, a declarat directorul financiar al LVMH, Jean-Jacques Guiony, analiştilor.

Vânzările LVMH au crescut în timpul pandemiei, ducând  compania la rezultate record şi ridicând preţul acţiunilor la maxime record în acest an. Cu toate acestea, redeschiderea dezamăgitoare a economiei Chinei şi o retragere a vânzărilor în SUA au afectat încrederea.

Grupul de lux şi-a pierdut luna trecută statutul de cea mai valoroasă companie din Europa după capitalizarea bursieră, în favoarea companiei farmaceutice daneze Novo Nordisk, care a crescut vertiginos datorită medicamentelor sale de slăbit Ozempic şi Wegovy. .

”Într-un mediu economic şi geopolitic incert, grupul are încredere în continuarea creşterii sale şi va menţine o strategie axată pe îmbunătăţirea continuă a dezirabilităţii mărcilor sale, bazându-se pe autenticitatea şi calitatea produselor sale, excelenţa în distribuţie şi organizarea agilă. ”, a declarat LVMH într-un comunicat care însoţeşte rezultatele.

Declinul acţiunilor LVMH a dus şi la scăderea titlurilor altor companii din sectorul produselor de lux.

Acţiunile Christian Dior, companie condusă de Delphine Arnault, fiica preşedintelui şi CEO al LVMH Bernard Arnault, au scăzut cu 5%. Titlurile companiei elveţiene Richemont au coborât cu 4,2%, în timp ce acţiunile Burberry, Hugo Boss, Hermes şi Kering au auvt la rândul lor o evoluţie negativă.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.