Acţiunile AB InBev, cel mai mare producător de bere din lume, au scăzut joi cu până la 11%, înainte de a reduce pierderile la 9,1%, după ce compania a raportat o scădere mai mare decât se aştepta a volumelor de vânzări în al doilea trimestru, în pofida unei creşteri solide a veniturilor şi profitului, transmite CNBC.
Producătorul mărcilor Budweiser, Stella Artois şi Corona a anunţat că volumele vânzărilor au scăzut cu 1,9% faţă de anul trecut în perioada aprilie–iunie, depăşind cu mult estimarea analiştilor, care anticipau o scădere de doar 0,3%, pe fondul cererii mai slabe pentru produsele sale.
Scăderea a fost alimentată în principal de piaţa din China, unde volumele au scăzut cu 7,4%, AB InBev recunoscând că ”subperformează faţă de industrie” în această regiune. În Brazilia, scăderea a fost de 6,5%, pe fondul unor comparaţii dificile cu anul anterior şi al condiţiilor meteorologice nefavorabile.
Cu toate acestea, profitul operaţional al companiei a crescut cu 6,5% faţă de anul trecut, depăşind aşteptările analiştilor, care estimau o creştere de 5,7%. Creşterea profitului vine după un prim trimestru foarte solid şi se datorează în principal faptului că AB InBev a reuşit să vândă bere la preţuri mai mari.
Veniturile au crescut cu 3% în termeni organici, ajungând la 15 miliarde de dolari, impulsionate de redresarea vânzărilor în SUA, o piaţă-cheie pentru grup, după un început de an slab.
Directorul general al AB InBev, Michel Doukeris, a subliniat ”rezilienţa categoriei de bere” şi performanţele continue ale mărcilor de top ale companiei.
Totuşi, analiştii au avertizat că ratarea semnificativă a obiectivelor de volum în pieţele emergente va pune presiune pe acţiuni, care înregistrau o creştere de aproximativ 19% de la începutul anului.
”Magnitudinea scăderilor din China şi Brazilia, împreună cu performanţele mai slabe decât aşteptările în America Centrală şi EMEA, vor umbri încă un trimestru solid de creştere a EBITDA”, au notat analiştii UBS într-un raport.
Această evoluţie apare într-un context în care industria băuturilor alcoolice începe să se fragmenteze, berarii fiind văzuţi ca potenţiali câştigători relativi în faţa noilor tarife impuse de SUA, dat fiind că producţia lor este în mare parte localizată – spre deosebire de vinuri şi spirtoase, care depind de originea geografică.
În timp ce producătorii de vinuri speră la o exceptare de la tarife în cadrul noului acord comercial UE–SUA (unde este prevăzut un tarif general de 15%), industria berii se confruntă cu tarife de 50% la aluminiu, care ar putea creşte costurile de producţie pentru dozele de bere. AB InBev a precizat în luna mai că 98% din ambalajele sale metalice sunt fabricate local în SUA.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.