Telekom România a transmis o scrisoare deschisă către Consiliul Naţional al Audiovizualului în care îşi exprimă dezamăgirea că un post de televiziune precum Pro TV a recurs la „o manevră incalificabilă de influenţarea a negocierii dintre părţi” atunci când a prezentat pe ecran anunţul că postul ar putea să nu mai fie disponibil de la data de 1 martie, în reţelele Telekom şi NextGen.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

“În ziua de vineri  22 februarie 2019 la orele 21:06, ProTV a anunţat că «este posibil ca începând cu data de 1 martie canalele Pro TV să nu mai fie disponibile abonaţilor din reţelele Telekom şi NextGen», generând astfel un impact negativ uriaş asupra unuia dintre principalii operatori telecom din România, depăşind astfel cadrul firesc şi etic al unei negocieri între părţi, negociere aflată în plină desfăşurare, de altfel, la momentul anunţului. Mai mult, acelaşi anunţ a fost reluat sâmbătă 23 februarie 2019 la ora 15:41”, se arată în scrisoarea deschisă.

Telekom susţine că Pro TV a folosit „o tactică brutală de denigrare şi calomniere”, iar acel anunţ a fost menit să şocheze opinia publică.

“Mai mult, ProTV a folosit o tactică brutală de denigrare şi calomniere a grupului Telekom Romania, rulând în emisiunea «Românii au talent» - pe care Telekom a sponsorizat-o nouă ani la rând, din 2011, mesajul referitor la ieşirea din grilele Telekom şi NextGen, minute în şir, pentru a se asigura că a produs un efect cu adevărat copleşitor. Această tactică - a rulării de mesaje pe aşa numitul «scroll», folosită de canalele de ştiri pentru anunţuri importante sau de criză, a fost de natură să ne şocheze atât pe noi, cât şi opinia publică, punând într-o situaţie deosebit de delicată grupul Telekom Romania, care s-a văzut nevoit să riposteze, în mod civilizat şi moderat, cu o informare asupra situaţiei”, a mai precizat sursa citată.

Telekom îşi exprimă dezamăgirea că un post de televiziune precum Pro TV a putut recurge la “o manevră incalificabilă de influenţare a negocierii comerciale dintre părţi”.

“Ne exprimăm dezamăgirea că un post de televiziune precum ProTV, cotat drept etalon al jurnalismului obiectiv şi echidistant, a putut recurge la o manevră incalificabilă de influenţare a negocierii comerciale dintre părţi, apelând la constrângerea noastră prin mijloace de intimidare menite a ne determina să acceptăm condiţiile comerciale în discuţie.  În numele ProTV, ne cerem scuze telespectatorilor ProTV că au fost speriaţi vineri seară, când românii se relaxează în familie şi lasă deoparte grijile de peste săptămână, de un anunţ lipsit de etică”, se mai arată în scrisoarea deschisă.

Telekom mai spune în finalul documentului că va face “tot ceea ce este omeneşte şi moral posibil” ca ceea ce oamenii au citit la Pro TV să nu se întâmple.

PRO TV îşi informează publicul, într-un comunicat, în legătură cu posibilitatea ca programele sale să nu mai fie disponibile abonaţilor Telekom începând cu 1 martie, menţionând că această situaţie este cauzată de refuzul Telekom şi NextGen, în pofida numeroaselor încercări ale PRO TV, din ultimele 11 luni, de a semna un nou contract, dar şi a unor prelungiri ale contractului iniţial.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.