Şase spectacole de teatru semnate de dramaturgul de Matei Vişniec vor fi prezentate pe scena Teatrului Marconi din Roma în perioada 28 ianuarie - 6 februarie, anunţă Asociaţia Culturală MetisTeatro, cu patronajul Uilt - Lazio Unione Italiana Libero Teatro şi al Accademia di Romania in Roma.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

O oportunitate de a studia şi a aprofunda opera unuia dintre cei mai mari autori contemporani, ale cărui piese sunt traduse şi amplu reprezentate la nivel internaţional. Va fi, de asemenea, un prilej pentru ca MetisTeatro - asociaţie ce activează de ani de zile cu rigoare şi pasiune în circuitul teatrului de laborator - să reconfirme atenţia acordată dramaturgiei contemporane şi teatrului lui Matei Vişniec, ceea ce a condus-o să prezinte deja în stagiunile precedente operele autorului român: 2018 şi 2020 „Istoria comunismului povestită pentru bolnavii mintal”, 2019 şi 2020 „Occident Express”, 2020 „Teatrul descompus” sau „Omul pubelă”, „Atenţie la bătrânele doamne roase de singurătarte” şi „Migraaanţi sau prea suntem mulţi pe această nenorocită de barcă”.

Cu această ocazie vor fi puse în scenă pe 28, 29 şi 30 ianuarie spectacolele „Paparazzi”, „Occident Express”, „Istoria comunismului povestită pentru bolnavii mintal”, iar în 4, 5 şi 6 februarie spectacolele „Richard al III-lea se interzice”, „Migraaanţi sau prea suntem mulţi pe această nenorocită de barcă” şi „Despre ştergătoarele de picioare din punctul de vedere al aricilor”. Acest ultim text în special (2020) este prezentat în Italia în avanpremieră naţională, asociaţia MetisTeatro având onoarea de a primi textul de la autor, de a-l traduce din limba franceză şi de a-l adapta.

O retrospectivă foarte dorită, în continuarea activităţilor desfăşurate în aceşti doi ani complicaţi ai pandemiei ce au afectat în mod deosebit activitatea teatrală, prin închideri şi restricţii.



Matei Vişniec, dramaturg, poet şi jurnalist român naturalizat francez, a studiat filosofia la Universitatea Bucureşti şi a devenit un membru activ al Generaţiei optzeciştilor, care a lăsat o amprentă pregnantă asupra literaturii române. Aşa cum a declarat în mai multe ocazii, crede cu tărie în rezistenţa culturală şi în capacitatea literaturii de a demola totalitarismul. Mai presus de toate, Matei Vişniec consideră că teatrul şi poezia pot denunţa manipularea prin „idei mari”, precum şi spălarea creierului prin ideologie.

Înainte de 1987, Matei Vişniec îşi făcuse un nume în România cu poezia sa clară, lucidă şi amară. Începând cu 1977, a scris teatru; piesele sale au circulat mult în spaţiul literar, dar punerea lor în scenă a fost interzisă. În septembrie 1987, Vişniec părăseşte România pentru Franţa, unde i se acordă azil politic. Începe să scrie în franceză şi să colaboreze cu Radio France Internationale. În prezent, piesele sale sunt puse în scenă în mai mult de 20 de ţări şi sunt o prezenţă constantă la marile festivaluri teatrale europene. În România, după căderea comunismului, Matei Vişniec a devenit unul dintre autorii cu cele mai multe piese puse în scenă, iar Teatrul Municipal din Suceava îi poartă numele.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.