Revista Dilema Veche redevine, din 7 martie, Dilema. Sever Voinescu, redactorul-şef al publicaţiei, a declarat pentru paginademedia, că vor fi lansate două podcasturi, conferinţe şi concursuri de eseuri pentru liceeni.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Publicaţia nu va mai depinde de Adevărul Holding, încercând să se susţină independent, a declarat, pentru paginademedia, Sever Voinescu, redactor-şef. 

Adevărul Holding, care se va ocupa în continuare de distribuţie, deţine marca Dilema Veche. Noul editor al revistei - acum (doar) Dilema este compania Dilema Nouă, care preia echipa şi editarea publicaţiei.

Voinescu spune că, sub brandul Dilema, vor fi lansate noi produse culturale: "cicluri de conferinţe, concursuri de eseuri pentru liceeni, două podcasturi pe care intenţionăm să le lansăm, rubrici susţinute de companii", potrivit redactorului-şef.

"Ce încercăm noi este o premieră: o revistă de cultură din zona privată care se susţine singură. Independentă de o altă companie. Şi, ţin să subliniez: nu abandonăm printul. Când am preluat poziţia de redactor-şef al revistei (ian 2016, n. red), vânzările din print acopereau salariile. Acum acoperă doar 60%. Păstrând ediţia tipărită, plus produsele colaterale, vrem să arătăm că o revistă culturală îşi poate acoperi cheltuielile". 

Acţionari sunt trei asociaţi: ONG-ul "Prietenii Dilemei", Valeriu Stoica - avocat, profesor de drept, fost parlamentar PNL şi fost Ministru al Justiţiei în guvernarea Convenţiei Democrate (1996-2000), şi Mihai Staicu - om de afaceri, acţionar al companiei Ad AutoTotal.

Dilema Veche are un tiraj săptămânal de 6.300 de exemplare. Numele "Dilema" a fost dat de scriitroul Radu Cosaşu. Redacţia este formată din 10 angajaţi şi 40 de colaboratori. 

Dilema a fost înfiinţată în 1993, cu Andrei Pleşu Director Fondator. "Andrei Pleşu este Spiritus Rector al Dilemei", adaugă Sever Voinescu. În primii ani, Dilema era editată de Fundaţia Culturală Română (precursoarea Institutului Cultural Român - ICR) , instituţie condusă de Augustin Buzura.

În 2004, echipa se rupe de la FCR (care între timp trecea la noul nume ICR), se transformă în Dilema Veche (marca a rămas la ICR) şi trece la compania lui Mircea Dinescu (care atunci avea titlurile Plai cu boi şi Aspirina Săracului). După aproape un an şi jumătate, grupul Adevărul Holding, deţinut la vremea respectivă de Dinu Patriciu, a preluat de la Mircea Dinescu Dilema Veche.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.