Consiliul Naţional al Audiovizualului a amendat, miercuri, Realitatea TV cu 5.000 de lei pentru acuzaţii formulate fără solicitarea dreptului la replică.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Realitatea Plus a încălcat prevederilor art. 8 alin. (1) în ediţia din 30.08.2020 a emisiunii „Culisele Puterii” şi ale art. 11 alin. (1) la difuzarea unui sondaj în ediţia din 31.08.2020 a emisiunii „Prime Time News” la care nu au fost precizate anumite informaţii, respectiv cine a solicitat sondajul, metodologia utilizată şi dimensiunea eşantionului.

De asemnea, Consiliul a decis sancţionarea cu amendă de 5.000 de lei a postului Realitatea Plus, deoarece la difuzarea emisiunii „Breaking news” din 18.08.2020 a încălcat prevederile art. 40 alin. (3) din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, potrivit cărora „Orice material înregistrat în care se aduc acuzaţii unei persoane privind fapte sau comportamente ilegale ori imorale trebuie să conţină şi opinia acesteia. În situaţia în care persoana vizată refuză să prezinte un punct de vedere sau nu a putut fi contactată prin încercări repetate, trebuie precizat acest fapt”.

CNA a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcţia de specialitate referitoare la modul de desfăşurare în spaţiul audiovizual a primei săptămâni din campania electorală pentru alegerile locale din acest an (28.08-03.09.2020).

Rapoartele de monitorizare au cuprins 7 posturi centrale de televiziune (Antena 3, B1 TV, Digi 24, Realitatea Plus, România TV, TVR 1 şi TVR 3) şi 3 posturi de radio (Digi FM, RFI România, Radio România Actualităţi).

Constatând încălcări ale prevederilor Deciziei CNA nr. 475/2020 privind regulile de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerile locale din anul 2020, Consiliul a decis să aplice câte o somaţie publică pentru Antena 3, deoarece la difuzarea unui sondaj de opinie cu conţinut electoral în ediţia din 31.08.2020 a emisiunii „Sinteza Zilei” nu s-a ţinut cont de prevederile art. 11 alin. (1), iar la ediţia din 03.09.2020 nu au fost respectate dispoziţiile art. 5 alin. (1) lit. b), B1 TV pentru nerespectarea dispoziţiilor art. 5 alin. (1) lit. c) la difuzarea emisiunii „Dosar de politician” din 30.08.2020. La stabilirea sancţiunii s-a reţinut şi încălcarea prevederilor art. 11 alin. (1) la transmiterea unui sondaj de opinie, în cadrul ediţiilor informative din 31.08.2020, fără a preciza metodologia utilizată, Realitatea Plus. 

Ca urmare a analizării solicitărilor de decizii de autorizare, Consiliul a decis să sancţioneze cu somaţie publică societatea Radio Guerrilla S.R.L. pentru posturile din Brăila, Craiova, Darabani, Iaşi, Roman, Timişoara şi Vaslui pentru nerespectarea prevederilor art. 12 alin. (2) din Decizia CNA nr. 277 /2013.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.