Ziua alegerilor prezidenţiale din Statele Unite ale Americii, în urma căreia republicanul Donald Trump a devenit cel de-al 45-lea preşedinte american, a generat audienţe record pentru televiziunile de ştiri americane prin cablu, informează Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

CNN, deţinut de Time Warner Inc, s-a situat pe primul loc în topul audienţelor înregistrate de toate reţelele de televiziune americane, în primetime, cu 13,3 milioane de telespectatori, aceasta fiind cea mai urmărită noapte electorală din istoria televiziunilor de ştiri prin cablu, potrivit datelor furnizate de Nielsen.

Fox News, deţinut de Century Fox, a ocupat poziţia a doua, cu 12,1 milioane de telespectatori, în timp ce MSNBC, deţinut de Comcast Corp, a înregistrat aproape 6 milioane de telespectatori.

Pe segmentul de public cu vârste curpinse între 25 şi 54 de ani, cea mai importantă categorie pentru agenţiile de publicitate interesate de spaţiu de difuzare de reclame în timpul programelor de ştiri, CNN a fost, de asemenea, lider de audienţă, cu 6,7 milioane de telespectatori.

Pe această categorie, Fox News a ocupat locul al doilea în clasamentul audienţelor, cu 4,6 milioane de telespectatori, iar MSNBC a atras 2,4 milioane de telespectatori. Toate cele trei televiziuni au avut audienţe mai mari decât cele pe care le-au înregistrat în noaptea alegerilor prezidenţiale care au fost organizate în urmă cu patru ani.

Rezultatul alegerilor, în favoarea lui Donald Trump, a fost anunţat în jurul orei 03.00 în Statele Unite ale Americii. Fox News a fost lider de audienţă în intervalul orar 02.00 - 03.00, cu 9,8 milioane de telespectatori. CNN a avut 6,5 milioane de telespectatori, iar MSNBC, 2,9 milioane de telespectatori.

Fox News a fost lider de audienţă între toate televiziunile prin cablu şi pe întregul interval al difuzării alegerilor prezidenţiale de marţi seară, 19.00 – 03.00, cu 12,2 milioane de telespectatori, un vârf de audienţă pentru noaptea alegerilor prezidenţiale.

CNN a atras 11,2 milioane de telespectatori în întreaga noapte, dar a depăşit Fox News pe publicul-ţintă cu 5,6 milioane de telespectatori, segment pe care Fox News a înregistrat 4,8 milioane de telespectatori. MSNBC a avut o audienţă de 5,2 milioane de telespectatori, şi 2,1 milioane pe aceeaşi categorie de public.

NBC a fost lider de audienţă între televiziunile broadcast, cu 11,2 milioane de telespectatori, în timp ce ABC a înregistrat 9,2 milioane de telespectatori, iar CBS a atras 8,1 milioane de telespectatori. Fox a avut o audienţă medie de 4 milioane de telespectatori pentru acoperirea subiectului timp de două ore, în intervalul 20.00 – 22.00.

Pe toate cele 13 reţele de televiziune americane, noaptea alegerilor prezidenţiale a fost urmărită de 71,42 de milioane de telespectatori, aproape de recordul stabilit în SUA în anul 2008, de 71,47 de milioane de telespectatori.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.