După începerea susţinută a lucrărilor la Autostrada Moldovei, A7, moldovenii şi băcăuanii primesc o nouă veste bună, odată cu semnarea contractului pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor primei secţiuni din Autostrada Unirii, A8, pe porţiunea cuprinsă între localităţile Leghin şi Târgu Neamţ. Noua arteră de mare viteză va tranzita judeţul Neamţ, învecinat cu Bacăul, urmând să facă legătura dintre Iaşi şi Târgu Mureş.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Apreciez faptul că primul tronson din A8, în lungime de 30 de kilometri, ce urmează să fie edificat, va fi realizat tot de constructorul român care lucrează şi la Autostrada Moldovei, fapt ce confirmă probitatea profesională a societăţii respective, dar demonstrează şi faptul că avem în ţară antreprenori de top, capabili de performanţe deosebite în domeniul marii infrastructuri.

Valoarea noului contract, care va avea o durată de 30 de luni, este de 1,56 miliarde de lei, fără TVA, finanţarea fiind asigurată din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.

Dincolo de beneficiile acestei punţi pentru locuitorii judeţelor din nord-estul ţării, Autostrada Unirii, care va lega Moldova de Transilvania, va facilita şi accesul cetăţenilor din Republica Moldova spre Vestul Europei, acolo unde tind să se integreze.

Pe de altă parte, darea în folosinţă a unui nou lot din Autostrada Transilvaniei, A3, reprezintă un moment de referinţă pentru infrastructura de drumuri a României, reuşind astfel să depăşim borna de 1.000 de kilometri de autostradă.

Este poate foarte puţin, la aproape 34 de ani de la Revoluţia din decembrie 1989 şi comparativ cu ţările vecine, dar consider că depăşirea acestei bariere reprezintă un moment salutar, care demonstrează că guvernarea liberală din ultimii ani şi-a îndeplinit obiectivele asumate în faţa românilor.

Potenţialul ţării noastre în ceea ce priveşte dezvoltarea reţelei de autostrăzi şi drumuri de mare viteză este imens, mai ales în condiţiile actuale, în care beneficiem de finanţările importante aferente Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă.

În concluzie, sunt optimistă că viitorii 1.000 de kilometri de autostrăzi vor avea nevoie de mult mai puţini ani pentru finalizare, astfel încât să reuşim, şi la acest capitol, diminuarea decalajelor existente între noi şi ţările dezvoltate.

 

Deputat PNL Elena Hărătău,

Circumscripţia Electorală nr. 4 Bacău

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.