Unul dintre obiectivele primordiale ale conducerii PNL a Ministerul Educaţiei îl reprezintă reducerea fenomenului abandonului şcolar, amplificat în ultima perioadă, pe fondul crizelor succesive ce au afectat toate domeniile de activitate.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În aceste circumstanţe, menţinerea prezenţei elevilor la cursurile şcolare este un ţel esenţial al decidenţilor educaţionali, mai ales în zonele defavorizate din punct de vedere economic şi social.

În opinia mea, este vital ca statul să se implice la maximum, în vederea identificării soluţiilor optime pentru susţinerea copiilor de a nu abandona şcoala, mai ales a celor proveniţi din familii aflate în risc de sărăcie.

Ultimul program lansat de Ministerul Educaţiei este destinat sprijinului şcolilor mici, printr-o serie de reforme şi investiţii finanţate prin Planul Naţional de Reformă şi Rezilienţă (PNRR), schema de granturi având o alocare financiară 50 de milioane de euro.

Proiectul are drept ţintă susţinerea unităţilor de învăţământ în vederea derulării unor activităţi complexe, precum identificarea şi monitorizarea elevilor aflaţi în risc de abandon şcolar, pedagogice, extracurriculare/extraşcolare, dar şi de informare, consiliere, asistenţă şi educaţie a părinţilor/tutorilor legali. Totodată, investiţiile vor fi direcţionate spre acordarea de subvenţii, ajutoare, premii şi burse pentru beneficiarii proiectului, dar şi pentru efectuarea unor lucrări de amenajare şi achiziţionarea de bunuri necesare bunei desfăşurări a procesului educaţional.

Măsurile adresate şcolilor mici mai presupun organizarea unor cursuri de formare la nivel regional/naţional, pe teme relevante pentru prevenirea abandonului şcolar, precum şi achiziţionarea şi distribuirea unor bunuri şi servicii de digitalizare, respectiv dotări cu echipamente şi materiale didactice.

Scopurile principale ale proiectului sunt reducerea absenteismului, creşterea rezultatelor şcolare, inclusiv recuperarea pierderilor în învăţare/întârzierilor în dezvoltarea competenţelor de bază (scris, citit, socotit), respectiv a competenţelor corespunzătoare vârstei elevilor, dinamizarea motivaţiei elevilor pentru învăţare şi continuarea studiilor şi, nu în ultimul rând, dezvoltarea abilităţilor socio-emoţionale, inclusiv autonomie, perseverenţă, abilităţi sociale, comunicare şi colaborare.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.