Guvernul condus de premierul liberal Nicolae Ciucă lucrează la implementarea şi dezvoltarea unui concept de apărare şi securitate consolidat al ţării noastre, precum şi la întărirea rolului României în interiorul Alianţei Nord-Atlantice, al Uniunii Europene şi creşterea rolului de pivot de securitate în regiunea Mării Negre.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În spiritul realizării acestui deziderat, poziţionarea noastră concludentă şi fără echivoc, în contextul evoluţiilor geopolitice fără precedent în istoria postbelică, devine extrem de importantă.

Răspunsul comunităţii europene şi euro-atlantice la pandemia de COVID-19 a avut multe părţi pozitive, una dintre acestea fiind scoaterea la suprafaţă a solidarităţii comunităţii euroatlantice, dar şi capacitatea de rezilienţă a acesteia. Din păcate, în locul mult aşteptatei liniştiri a spiritelor şi naţiunilor, a revenit în actualitatea europeană tema războiului, agresiunea militară fără precedent a Federaţiei Ruse în Ucraina reprezentând, fără îndoială, un afront şi o ameninţare directă la adresa sistemului internaţional,  bazat pe reguli stricte şi pe principii clare, cel puţin dacă ne referim la uciderea civililor nevinovaţi.

Toate acestea obligă România să-şi regândească nu doar modalităţile de acţiune, ci şi resursele, viziunea şi capacitatea de poziţionare.   

Predictibilitatea existentă până la începutul războiului din ţara vecină a dat peste cap noţiunea unei Europe sigure, cu state intangibile, iar viitorul se prefigurează mai incert decât ne-am fi putut imagina în urmă cu doar câţiva ani. Crizele multiple, suprapuse şi interdependente pe care le parcurgem astăzi afectează toate guvernele, iar Executivul nostru a fost nevoit să se adapteze din mers noilor provocări, mai ales pe segmentul de securitate naţională.

În aceste noi reaşezări de forţe, Guvernul Nicolae Ciucă acţionează constant pentru dinamizarea conceptului capacităţii deciziei politice în regim de criză, mizând evident pe puterea de mobilizare în serviciul binelui şi a valorilor pe care le împărtăşim în spaţiul euro-atlantic, acesta fiind un test de rezilienţă cu şanse mari de reuşită. Iată de ce România s-a raliat deciziilor luate în ultima perioadă de Uniunea Europeană şi Alianţa Nord-Atlantică, demonstrându-şi astfel, prin fapte, buna funcţionare a capacităţilor noastre de coeziune şi de apărare a valorilor universale.

România nu este doar beneficiară, ci şi contributoare, vizibilă şi implicată, a măsurilor de răspuns şi reasigurare luate în ultimul timp de NATO, de SUA ca partener strategic, de UE şi de ceilalţi parteneri ai noştri globali, ca răspuns la invazia militară a Federaţiei Ruse în Ucraina.

Ponderea noastră geopolitică şi caracterul strategic indispensabil ale zonei Mării Negre constituie o realitate indiscutabilă. Marea Neagră a fost declarată zonă de interes strategic, în cadrul recentului summit NATO de la Madrid, ce oferă noi perspective României şi calibrării poziţiei acesteia în spaţiul european.

În acest context, faptul că securitatea Mării Negre este primordială pentru Alianţă, ca parte integrantă a securităţii euroatlantice, constituie motive serioase pentru reconsolidarea capacităţilor de apărare şi descurajare în regiune, România jucând un rol esenţial în noua configuraţie.

 

Deputat PNL Cluj,

CRISTINA BURCIU

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.