Agenţia The Azores Sustainability & CSR Services a publicat rezultatele celei de-a treia ediţii a ranking-ului Community Index, centralizatorul celor mai bune proiecte de investiţii în comunităţi din România.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Rezultatele vor fi incluse şi în anuarul bilingv în format print, Community Index Magazine #3.

Community Index este primul şi singurul index al programelor şi proiectelor derulate de companiile din România pentru a investi în comunităţi, lansat în 2019. Ranking-ul reprezintă cea mai mare bază de date a proiectelor de CSR din România. Prin monitorizările anuale pe care agenţia le face, se doreşte furnizarea unui instrument de analiză care să fie util companiilor, autorităţilor şi comunităţilor atunci când iau decizii de investiţie. Există o mare varietate de iniţiative şi proiecte pe piaţă, iar o privire de ansamblu structurată poate oferi informaţii extrem de relevante care să ajute factorii decizionali să creioneze o strategie bine adaptată la contextul local şi naţional.

În ceea ce priveşte trendurile observate pe parcursul derulării analizei, este din ce în ce mai clar faptul că a crescut nivelul de transparenţă, dar şi complexitatea informatiilor referitoare la rezultatele proiectelor. A crescut şi numărul de proiecte care se derulează pe doi, chiar trei ani, iar companiile şi-au putut seta, astfel, obiective pe termen lung. Proiectele au devenit mai incluzive, în sensul în care se acordă mai multă importanţă implicării stakeholderilor, atât interni, cât şi externi în deciziile de investiţie.

În 2020, proiectele s-au adaptat la restricţiile impuse de pandemie. Astfel, s-au implicat mai puţini voluntari din rândul angajaţilor companiilor şi s-a redus considerabil numărul proiectelor care adunau mulţi oameni în acelaşi loc pentru diverse activităţi offline. Pe de altă parte, a crescut gradul de digitalizare a proiectelor, ceea ce, în alte condiţii ar fi fost posibil în doi, poate trei ani.

Rezultatele din 2021 pot fi vizualizate aici: https://communityindex.ro/comunicarea-rezultatelor-2021/

Pentru a stabili proiectele care au fost incluse în Community Index 2021, au fost analizate aproximativ 870 de iniţiative, proiecte sau programe care au avut loc în România în perioada ianuarie 2020 – decembrie 2020. Scorecard-ul pe baza căruia a fost făcută evaluarea a avut, în total, 6 categorii şi 49 de indicatori aliniaţi la 3 dintre cele mai importante standarde sau referinţe internaţionale din domeniul investiţiilor în comunităţi:

  • B4SI - The Business for Societal Impact  Framework (a Global Standard in measuring and managing corporate community investment)
  • International Finance Corporation - Strategic Community Investment Guide
  • GRI Sustainability Reporting Standards (GRI Standards).

Indexul a fost structurat în funcţie de 18 dintre cele mai importante comunităţi în care se investeşte în România, mai exact: o viaţă activă, antreprenoriat, artă / cultură / tradiţii, creşterea nivelului de conştientizare, educaţie pentru carieră, educaţie pentru elevi, educaţie – tehnologie în şcoli, educaţie financiară, mediu – managementul deşeurilor, mediu – protejarea pădurilor, medii defavorizate, oraşe sustenabile, protecţia animalelor, sănătate, nutriţie / wellbeing, tehnologie pentru o lume mai bună, femei mai puternice. Luând în considerare contextul pandemiei, a fost inclusă o nouă categorie, Emergency Relief, unde au fost analizate proiectele companiilor care şi-au oferit sprijinul în perioada de urgenţă.

Proiectele cu cele mai bune punctaje au fost recunoscute cu distincţiile Gold Level, Silver Level sau Bronze Level.

Misiunea ranking-ului este de a evidenţia proiectele de CSR cu o performanţă ridicată care pun mai mult accent pe aspecte precum dialogul cu stakeholderii, sustenabilitatea proiectelor şi măsurarea impactului pe termen mediu şi lung. Pe de altă parte, indexul are scopul de a evidenţia acele proiecte care pot fi considerate Best Practices la categoria lor şi care pot fi folosite drept exemplu în stabilirea strategiei unui proiect nou. Este parte componentă a ranking-ului Romania CSR Index (parent index), cea mai importantă analiză a nivelului de transparenţă şi performanţă din perspectiva sustenabilităţii corporative.

Principiul care stă la baza Community Index este what gets measured, gets managed”. Mai exact, cu cât se pune mai mult accent pe măsurarea rezultatelor acestor investiţii în comunităţi, cu atât vor exista premise mai bune pentru proiecte mai sustenabile şi mai eficiente. De asemenea, indexul promovează utilizarea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă ale ONU pentru a veni în sprijinul comunităţilor şi, în sens mai larg, în sprijinul României în eforturile de implementare a Agendei 2030 pentru Dezvoltare Durabilă.

Identificând cele mai bune proiecte pe fiecare categorie în parte şi punând în balanţă cu indicatorii socio-economici la nivel local şi naţional, Community Index ajută companiile şi comunităţile să aibă o perspectivă mai amplă cu privire la impactul pe care îl au proiectele lor şi în ce fel îşi pot îmbunătăţi procesele şi strategia în viitor.

Community Index Magazine, anuarul bilingv în format print unde vor fi publicate rezultatele si detaliile index-ului, îşi propune să devină cea mai relevantă sursă de know-how din România privind sustenabilitatea şi responsabilitatea corporativă pentru profesioniştii din domeniu, membrii comunităţilor, ONG-uri, universităţi şi autorităţi. Conţine interviuri în exclusivitate cu experţi internaţionali de renume, articole şi interviuri cu profesionişti locali, directori generali si experti din domeniul sustenabilităţii şi CSR-ului, cât şi numeroase studii de caz ale unor companii care pot fi considerate modele de “best practices”.

Despre The Azores Sustainability & CSR Services

Agenţie de consultanţă, înfiinţată în 2013, cu scopul de a sprijini companiile din România în integrarea sustenabilităţii corporative în strategia de business, The Azores Sustainability & CSR Services are o abordare axată pe rezultate pe termen lung, utilizarea tehnologiei IT pentru un nivel ridicat de acurateţe a informaţiilor nefinanciare şi activităţi de research care să sprijine decidenţii din companii în definirea strategiei privind responsabilitatea corporativă.

Contact

Alina Liciu, alina.liciu@theazores.ro

Ioana Marin, ioana.marin@imconnected.ro

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.