Bucureşti, 7 octombrie: Dacă până acum 10 ani, piaţa de desfacere era saturată de produse de import iată că, din ce în ce mai mult, românii încep să prefere produsele autohtone.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Un studiu efectuat de iSense Solutions în urmă cu un an demostrează faptul că aproape jumătate dintre consumatorii români sunt dispuşi la un efort suplimentar pentru a cumpăra produse româneşti, iar acest efort se traduce prin disponibilitatea de a parcurge o distanţă mai mare până la magazin şi acceptarea unui preţ mai mare al produselor.

Legislaţia a venit astfel în întâmpinarea cerinţelor lor şi, din această vară, a fost promulgată legea 321/2016 conform căreia marile magazine sunt obligate să expună la raft produse româneşti în proporţie de 51%, un procent majoritar faţă de cel al produselor de import.

De asemnea, târgurile de profil care adună laolaltă producătorii români se bucură de fiecare dată de un real succes şi, chiar dacă produsele sunt mai scumpe decât în magazine, cumpărătorii declară că aleg să plătească mai mult deoarece au garanţia calităţii produselor româneşti.

Astfel, în ultimii ani au apărut tot mai mulţi producători autohtoni, fie că activează pe piaţa produselor alimentare, a celor de larg consum sau a produselor hand made de îmbrăcăminte, încălţăminte sau marochinarie.

Targetul principal al producătorilor români sunt persoanele educate, cu vârste cuprinse între 30 şi 60 de ani, persoanele care pun tot mai mult accent pe calitatea produselor şi au capacitatea de a susţine şi încuraja consumul autohton.
Piata românească în mediul online

Un mare avânt au luat şi magazinele online care încearcă să comercializeze cât mai multe produse româneşti şi să promoveze consumul mărcilor autohtone.

Astfel, anul acesta, un IMM din Bucureşti - RADCOM SRL - a lansat www.deprinRomania.ro, un marketplace online ce reuneşte în prezent 40 de producători români cu peste 2,500 de produse, în scopul încurajării achiziţiei de produse locale, proiect cofinaţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională, Programul Operaţional Sectorial "Creşterea Competitivităţii Economice" - "Investiţii pentru viitorul dumneavoastră".

Potrivit reprezentanţilor companiei, cele mai căutate produse sunt cosmeticele şi produsele alimentare din ingrediente bio şi naturale, vorbind aici de produse a căror valoare porneşte de la doar câţiva lei. O cerere constantă o au însă şi produsele mai scumpe fabricate în România, cum ar fi genţile, rochiile, bijuteriile, datorită atât atenţiei la detalii pe care o acordă producătorii locali, cât mai ales creaţiilor absolut deosebite, unii alegând linii în ton cu ultimele tendinţe ale modei, în timp ce alţii au găsit modalităţi inedite de a combina motivele tradiţionale cu materiale şi design modern, oferind adevărate opere de artă in materie de creaţii vestimentare.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.